Beantwoord

mail komt niet aan bij 1 bedrijf via uitgaande server kpn

  • 11 July 2019
  • 3 reacties
  • 82 keer bekeken

als ik een mail verstuur met mail van yourhosting en uitgaande server van KPN komt bij 1 bedrijf de mail niet binnen.
mail staat bij verzonden geen foutmelding komt niet bij hun in de spam.
bedrijf zegt dat er niks geblokkeerd is van hun kant hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 July 2019, 19:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, j.bijnen! Begrijp ik het goed dat je mailt met een eigen domein e-mailadres waarbij je de KPN uitgaande server gebruikt? En dat dit normaal gesproken prima werkt, alleen als je naar dit ene bedrijf mailt niet?

In de basis zijn er bij niet binnenkomende mails twee mogelijkheden.
1: het wordt tegengehouden door de verzendende server
2: het wordt tegengehouden door de ontvangende server

Als er hier sprake is van geval 1, dan zou je daar zelf een foutmelding van moeten zien in je mailprogramma op het moment van verzenden. Maar de mail komt gewoon in je verzonden items terecht geef je aan. Dus dan verwacht ik niet dat dit het is.

In geval 2 kan een mail geweigerd worden vanwege een technische reden. Alleen, in die gevallen zou jij als verzender een notificatie daarvan moeten krijgen. Als je die niet krijgt, dan is het toch waarschijnlijk dat jouw mail als spam geweigerd wordt. Daar krijg je als verzender geen bericht van.

In spamblokkering zijn er over het algemeen twee niveaus. Waarbij op het eerste niveau het filter overtuigd is dat een verdachte mail spam is. Zo'n mail komt dan over het algemeen ook niet in een spammap terecht. Op het tweede niveau is het filter niet volledig overtuigd. Dan komen mails wel in de spammap zodat de gebruiker zelf nog kan zeggen of het wel of niet spam is. Het is dan ook mogelijk dat jouw mail door het spamfilter van het bedrijf gezien wordt als zeker weten spam en dan ook niet in de spammap terecht komt.

Edit: Ik verwacht dan ook dat dit hem zit in de ontvangende server. Waardoor je ook bij hen moet zijn om dit opgelost te krijgen.
bedankt voor je reactie
Reputatie 7
Badge +30
Toevoeging nog: als je wilt kunnen we hier nog even verder naar kijken. In dat geval is het handig om te weten hoe je jouw mailprogramma precies hebt ingesteld. En ook om welk mailadres het gaat. Vul die dan even in op je forumprofiel onder 'persoonlijke opmerking'.