Vraag

Mail komt niet aan van een bepaalde afzender

  • 18 April 2019
  • 11 reacties
  • 440 keer bekeken

Regelmatig zou ik boekingsbevestigingen, mails i.z. reset voor password en nieuwsbrieven moeten ontvangen van mijn golfbaan. In mijn webmail/outlook komt niets binnen, ook niet als spam, en er zijn geen geblokkeerde afzenders.
Bij de verzender staat keurig aangegeven dat de mail is verstuurd.
Wat kan ik doen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom Rick! Krijgt de golfbaan ook geen bericht terug van onze mailserver dat de mail niet is afgeleverd? Dit klinkt alsof het e-mailadres of de inhoud van de mail wordt geblokkeerd door onze spamfilters.

@Dennis ABD: Heb jij tips hoe we dit kunnen debuggen? Of moet de golfclub in dit geval contact met abuse opnemen?
Reputatie 7
Badge +7
Als het volgens de verzenders verstuurd is, en er geen foutmelding terug gekomen is, moet de mail binnen gekomen zijn. Wij weigeren geen mail zonder foutmelding.
Reputatie 3
Geweldige support dit weer.
Misschien een idee om deze klant op te bellen en proberen te achterhalen wat er aan de hand is.
Misschien dat de golfbaan bij een van de tussenliggend mail servers op een blacklist is gezet. Maar daar moet de golfbaan dan wel (zei het waarschijnlijk aantal dagen later, nadat het aantal retries is verlopen) daar melding van krijgen.
Reputatie 7
Badge +28
Vandaar de vraag of de golfbaan een bericht terug krijgt dat de mail niet is afgeleverd. Ik zie niet in wat telefonisch contact helpt als er geen mail aankomt. Dit is niet iets wat we kunnen debuggen met de topicstarter, daarom snap ik de toon van je reactie niet helemaal.
Joran,
Dank!
Ik leg dit voor aan de beheerder, reactie volgt
Ik heb via het secretariaat van de beheerder een antwoord gekregen met een print screen. Op 24 april is een mail naar mij gestuurd/bevestigd door het systeem. Er is geen feedback gekomen dat de mail niet is afgeleverd.
Graag verneem ik van u een reactie hoe te handelen (abuse/debuggen?)
Reputatie 7
Badge +28
Ik neem contact op met het team dat de mailserver beheert, om na te vragen of zij in de logs kunnen achterhalen wat er mis gaat. Wat ik daarvoor nodig heb is zoveel mogelijk informatie over de mail die spoorloos is verdwenen. Ik heb je daarover een privébericht gestuurd, kun je daar op reageren?

Ik neem contact op met het team dat de mailserver beheert, om na te vragen of zij in de logs kunnen achterhalen wat er mis gaat. Wat ik daarvoor nodig heb is zoveel mogelijk informatie over de mail die spoorloos is verdwenen. Ik heb je daarover een privébericht gestuurd, kun je daar op reageren?

Ik heb hetzelfde probleem als Rick B beschrijft in zijn vraag.

Kunt u mij assisteren bij een oplossing?

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Jan Martijn H ,

Kun je mij in een privébericht het e-mailadres van de afzender toesturen, en jouw e-mailadres? Dan kan ik eens in de logs kijken of het mailbericht uberhaupt bij ons afgeleverd wordt, en zo ja, wat er precies mis gaat.

Ben aan  het googlen naar ditzelfde probleem…. Mail komt niet aan, geen foutmelding bij verzender

Reputatie 7
Badge +30

@ARKR, welkom! Sorry voor de late reactie. Gaat het om mail van een specifieke afzender, of ervaar je dit met mail van meerdere mensen/bedrijven?Â