Vraag

mail komt niet binnen

  • 7 July 2020
  • 6 reacties
  • 241 keer bekeken

Van twee afzenders - creditcardmaatschappij en zorgverzekeraar -  ontvang ik geen mails meer (webmail) terwijl ik deze voorheen wel ontving. KPN verwijst naar de afzenders en de afzenders verwijzen naar KPN voor een oplossing. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik op mijn Kpnmail -adres relevante mail ontvang? Vooralsnog ben ik uitgeweken naar een niet-kpnmailadres om geen berichten mis te lopen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo  @Geraldez

Verzenders van mail (nieuwsbrieven e.d.) worden soms tegengehouden door het spamfilter van KPN, omdat ze beschouwd worden als spam berichten.

De verzender ontvangt dan een “bounce” bericht met de melding 550 5.0.0 Mail rejected.

Neem contact op met KPN Abuse (de beheerders van het KPN spamfilter), via  abuse@kpn.com 

Zij kunnen dit dan onderzoeken.

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Geraldez! Ik zie dat @RBxx je een zetje in de goede richting heeft gegeven, heb je inmiddels contact gehad met KPN Abuse? :slight_smile:

Contact gehad met KPN Abuse. Zij vroegen mij om afzender contact met hen te laten opnemen. Afzender blijft aangeven dat mail verzonden is en ziet geen aanleiding contact op te nemen met KPN abuse.   Tussen wal en schip geraakt. Bij één van de afzenders heb ik een ander e-mailaccount aangemeld. Probleem verholpen 😕

Reputatie 7
Badge +21

@Geraldez

Jammer, dat de verzender niet wil meewerken aan dit onderzoek. Het is ook in zijn belang om niet als Spammer beoordeeld te worden. Er zijn meer providers die hetzelfde spamfilter gebruiken.

 … een ander e-mailaccount aangemeld. Probleem verholpen 😕

Jouw probleem is verholpen ontweken, maar hoeveel slachtoffers zijn er nog meer?

Reputatie 7
Badge +20

Jammer, dat de verzender niet wil meewerken aan dit onderzoek. Het is ook in zijn belang om niet als Spammer beoordeeld te worden. Er zijn meer providers die hetzelfde spamfilter gebruiken.

Precies dit inderdaad, de verzender snijdt zichzelf hier een beetje mee in de vingers :thinking: Fijn dat je het bij 1 van beide hebt kunnen ‘oplossen’ maar ideaal is dit natuurlijk niet.

 

Reputatie 4
Badge +2

@Geraldez

Jammer, dat de verzender niet wil meewerken aan dit onderzoek. Het is ook in zijn belang om niet als Spammer beoordeeld te worden. Er zijn meer providers die hetzelfde spamfilter gebruiken.

 … een ander e-mailaccount aangemeld. Probleem verholpen 😕

Jouw probleem is verholpen ontweken, maar hoeveel slachtoffers zijn er nog meer?

Ben toch bang dat het ontwijken van het probleem door het bij de verzender opgeven van een ander email adres ook voor mij de enige oplossing is om de voortdurende “ruzie” met het spamfilter op te lossen. Hoe vaak ik al van een aantal mailverzenders aan het spamfilter heb aangegeven dat ze geen spam versturen (en dan krijg ik weer een paar keer hun mail gewoon binnen) is al niet meer te tellen. En als kpn mail bounced zie ik dat niet, dus merk ik alleen dat ik van een verzender geen mail meer krijg. Ik heb al het vermoeden dat ik dus een aantal serieuze nieuwsbrieven mis.