Beantwoord

Mail komt niet meer binnen

  • 12 April 2019
  • 3 reacties
  • 345 keer bekeken

We zijn ingeschreven om een mailinglijst. Vanaf 20/2 tot 4/3 stond er SPAM voor het bericht. Na 4/3 hebben we geen mail meer ontvangen. We maken gebruik van outlook/imap. Ook via webmail kunnen geen berichten vinden. Volgens de verzender is de mail wel aangekomen.
icon

Beste antwoord door Marina_ 15 April 2019, 11:00

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2
In eerdere reacties van KPN op spam gerelateerde zaken werd door KPN aangegeven dat ze mail in drie categorieen indelen:
  • echt 100% zeker spam (en die sturen ze niet door!)
  • misschien spam (voorzien ze van [spam] in het onderwerp van de mail en gooien ze in de spam folder)
  • "gewone" mail, en die sturen ze gewoon door.
Meest waarschijnlijke situatie is dus de eerste: KPN vindt het 100% zeker spam en gooit de mail dus maar direct in de sh@#@t bak, sturen we dus maar even niet door.
Als optie twee geldt kan de ontvanger aangeven dat het geen spam is, maar als je als geadresseerde niet eens de mail krijgt en de afzender ook niet wordt verteld dat de mail niet wordt doorgezet naar je mailbox is de mail dus gewoon weg.
Als niet-ontvanger van de mail kun je maar twee dingen doen: verander van email adres of probeer er achter komen via abuse@kpn.com of de verzender op een blaklist staat. De laatse optie zou wenselijk zijn, maar ik geloof niet dat kpn de blacklist openbaar maakt.

Daarom lijkt de optie om een ander email adres te gaan gebruiken het snelst en effectiefst.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @dirk78, We kunnen hopelijk wel achterhalen hoe dit zit. Je ontvangt alleen geen mails meer van de mailinglijst? Heb je nog één van de mailtjes die je tot en met 4/3 hebt ontvangen? Dan kun je de mail eens doorsturen naar abuse@kpn.com. Ze kunnen dan kijken hoe het zit met het adres van de verzender.
Reputatie 7
Badge +19
@dirk78 Heb je nog contact gehad met KPN Abuse?

Reageer