Beantwoord

Mail komt soms wel en soms niet door?!

  • 10 May 2019
  • 6 reacties
  • 432 keer bekeken

Beste lezer(es),
Het probleem dat ik hier aan de orde stel is dat het de laatste tijd vaak voorkomt dat mensen die mij via mijn KPN mail-adres proberen te bereiken, merken dat die mail niet wordt afgeleverd. Ik merk dat natuurlijk niet, ik krijg andere mails gewoon binnen, maar die verschillende personen komen er via de mail niet doorheen. De KPN medewerker die ik daarover belde deed het - in mijn ogen - nogal simpel af door te zeggen dat het "aan die anderen" lag (raar overigens dat zij dus onafhankelijk van elkaar hetzelfde probleem ervaren) en dat "er niets aan te doen was". Hij toonde zich redelijk koel toen ik hem vroeg of hij zich kon voorstellen dat ik dat allemaal wel heel toevallig vond en het zeer betreurde dat ik nu niet weet of mensen mij mailenderwijs kunnen bereiken of niet. Herkenbaar, dit probleem, en dan doel ik niet op de reactie van de medewerker maar op het niet-doorkomen van mail van buitenaf?
Ik hoor graag!
icon

Beste antwoord door Marina_ 11 May 2019, 13:35

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Hans,

Gaat het soms om bepaalde personen die jou helemaal niet meer per mail kunnen bereiken? Misschien heb je die personen in jouw mail-programma als niet-vertrouwd bestempeld en verdwijnen al hun mails in de SPAM-box.

Of gaat het om mails met grote bestanden in de bijlage en is jouw mailbox bijna vol?

Zomaar twee mogelijkheden, maar er valt vast meer te verzinnen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Hans Luyendijk, Lastig dat mensen je mailen, terwijl je de mails helemaal niet binnen krijgt. Je hebt de spambox ook gecontroleerd? Als je daar niks vindt, ben ik benieuwd of je een e-mailprogramma gebruikt of de webmail? Als je een e-mailprogramma gebruikt zoals Outlook, maar de mails die je mist staan wel in je webmail, kun je de instellingen van je e-mail controleren en eventueel aanpassen. De instellingen vind je op deze pagina .
Dank Marina voor je tip; ik werk op een Mac en gebruik Apple Mail als basisprogramma. Maar ook via andere mailprogramma's en via de webmail kan ik niets ongebruikelijks zien. Maar dat is niet het probleem: bij anderen die mij willen bereiken "bounct" het mailtje, zij krijgen een foutmelding en de mededeling dat ik onbereikbaar ben. Blijft vervelend en ik heb dus geen zicht op wie er wel en niet doorkomt. (Spambox is leeg, overigens)
Reputatie 7
Badge +19
@Hans Luyendijk Kan iemand die jou probeert te mailen misschien een printscreen maken van de foutmelding, zodat je die hier kan plaatsen? Zou je het betreffende e-mailadres ook willen vermelden in je forumprofiel onder opmerkingen? Zo kan ik uitzoeken of er iets geblokkeerd is wat verklaart waarom je bepaalde berichten niet krijgt.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Hans Luyendijk, Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Beste Marina,

Ik heb aan de mensen wier mailtjes terugkwamen als onbezorgbaar, gevraagd om mij een screenshot te sturen, zoals jij had gesuggereerd; nog niets ontvangen, dus ik wacht even af...

Groet!
Hans Luyendijk

Reageer