Beantwoord

Mail.kpnmail.nl met poort 587 werkt niet met 4G

  • 18 July 2019
  • 26 reacties
  • 856 keer bekeken

Hi Marina, ik haak aan op de vraag van afgcdhip.
Ik kan ook geen mail versturen van mijn iPhone 4G.
Mail.kpnmail.nl met poort 587 werkt niet.
Heb je nog een tip?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door RBxx 29 July 2019, 23:39

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @WendySjors, Welkom hier. Wanneer je e-mails wil versturen via 4G kun je de stappen via www.kpn.com/toestelhulp volgen. Op onze website zoek je jouw toestel en kies je vervolgens e-mail handmatig instellen. Als je de gegevens invult zoals ze daar aangegeven staan, hoor het te werk. Als dit niet het geval is, hoor ik graag van je 🙂
Heb ik geprobeerd. Alles nogmaals doorgelopen. Maar dat werkt niet.
Ik heb een eigen domein/mail. Geen KPNMail zoals in de beschrijving staat.
Kan wel via WiFi versturen maar niet via 4G.
Hallo @WendySjors , neem dan even contact op met je domein-provider, die kan je alle gegevens verstrekken.
Reputatie 7
Badge +24
Sommige domeinproviders hebben in hun beschrijvingen staan dat je voor uitgaande mail de server van je eigen provider moet instellen. Zelf bieden ze dan ook wel een mailserver aan voor uitgaande mail, maar daar moet je dan extra voor betalen.
Reputatie 7
Badge +21
Als je (via 4G) gebruik wil maken van de uitgaande mailserver van KPN via poort 587 moet dat wel "authenticated" gebeuren. D.w.z. met gebruikmaking van KPN username/wachtwoord. Doe je dat?

Thuis (via wifi van de eigen KPN aansluiting) "hoeft" dat niet. Maakt dat het verschil?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @WendySjors, Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt op de laatste berichten in dit topic. Ik ga ervan uit dat je op dit moment geen vragen meer hebt. Mocht je later toch nog vragen hebben, dan horen we het graag.
@Jan-D Klopt, in en uitgaande mail gaan goed via de domein van de provider, via Wifi. De provider geeft aan dat dit ook via 4G zou moeten werken, maar dat doet het niet. Mijn collega heeft met een Vodafone abonnement geen problemen. Via KPN-4G op mijn telefoon werkt het niet.

@Nick83 Server van eigen provider is ingeschakeld, werkt wel met Wifi maar niet met 4G.

@RBxx Dank je! Dat kan ik nog proberen, ik heb alleen geen idee waar ik mijn KPN username/wachtwoord kan vinden. Heb je een idee waar ik die kan vinden?

@Marina_ Weet jij waar ik mijn KPN username/wachtwoord kan vinden of kan opvragen?
Reputatie 7
Badge +24
@Jan-D Klopt, in en uitgaande mail gaan goed via de domein van de provider, via Wifi. De provider geeft aan dat dit ook via 4G zou moeten werken, maar dat doet het niet. Mijn collega heeft met een Vodafone abonnement geen problemen. Via KPN-4G op mijn telefoon werkt het niet.

@Nick83 Server van eigen provider is ingeschakeld, werkt wel met Wifi maar niet met 4G.

@RBxx Dank je! Dat kan ik nog proberen, ik heb alleen geen idee waar ik mijn KPN username/wachtwoord kan vinden. Heb je een idee waar ik die kan vinden?

@Marina_ Weet jij waar ik mijn KPN username/wachtwoord kan vinden of kan opvragen?

Dat is dezelfde als waarmee je inlogt op webmail van KPN.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @WendySjors
Op de KPN website staat een pagina die je kan helpen bij het vinden van je e-mail gebruikersnaam en/of wachtwoord. Hopelijk heb je daar iets aan:
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/wachtwoord-of-gebruikersnaam-vergeten.htm
Reputatie 7
Badge +19
@WendySjors, Heb je de gebruikersnaam en wachtwoord kunnen fiksen via het laatste advies van RBxx?
@Marina_ @RBxx
Nee helaas lukt niet. Ik krijg onderstaande melding.
Ik probeerde de KPN helpdesk te bellen, maar was een wachttijd van 20 minuten, dus nog niet verder geprobeerd.
Ik heb geen KPN (web)mail.


Ik zal de helpdesk nog weer proberen, maar de wachttijden zijn steeds erg lang!

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @WendySjors, Inloggen gaat dus wel goed, maar het koppelen van de abonnementen niet. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan zoek ik uit waarom de gegevens niet worden herkend als product van KPN.
Reputatie 7
Badge +24
Je vult toch wel een emailadres in wat eindigt op @kpnmail.nl toch?
Reputatie 7
Badge +19
@Nick83, Ik zie dat @WendySjors al ingelogd is anders kan ze geen producten koppelen. Wanneer je jouw internet/tv abonnement wilt koppelen, kun je via je KPN verbinding je laatste 3 cijfers invullen. Ben je niet thuis? Dan koppel je jouw abonnement aan de hand van je postcode/huisnummer en laatste 3 cijfers rekeningnummer. Het e-mailadres is dan niet aan de orde.
@Marina_
Ik heb mijn gegevens ingevuld!
Super als je wilt kijken wat er aan schort! alvast dank!
Reputatie 7
Badge +19
@WendySjors, Het gaat dus over een mobielabonnement. Deze kun je koppelen bij Mobiel & Prepaid. In de printscreen koppel jij de gegevens bij thuis. Lukt het bij mobiel en prepaid ook niet, zou je dan de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer willen toevoegen aan opmerkingen? Dan controleer ik of dit overeenkomt met wat er bij ons bekend is.
@Marina_
de koppeling is gelukt!
Het versturen van mail via de SMTP.kpnmail.nl nog niet!
ik heb het met zowel het KPN ID wachtwoord als met het wachtwoord van mijn provider geprobeerd. Geen van beiden wordt geaccepteerd.
Hij blijft aangeven dat het wachtwoord of gebruikersnaam voor IMAP.kpnmail.nl niet juist is.
Account al verwijderd en opnieuw begonnen. Hielp ook niet.
misschien Ian de koppeling nog niet actief....
sorry... voor alle vragen!!
Reputatie 7
Badge +19
@WendySjors, Yes! Goed dat dit al gelukt is. Wil je eens printscreens plaatsen van de instellingen die je tot nu toe gebruikt? Misschien zien we nog iets opvallends. Als je printscreens plaatst, wil je dan je e-mailadres weg editen? Anders staat je e-mailadres openbaar.
Dank je voor je geduld @Marina_
de printscreens

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +19
@WendySjors, Dankjewel. Ik heb je printscreens verwijderd, omdat de gegevens zichtbaar bleven. Daardoor zie ik dat je een e-mailprovider gebruikt die wij niet ondersteunen. Waar is jouw e-mailadres bij aangesloten?
@Marina_ Mij provider voor mijn email is Antagonist. Daar lopen mijn websites!
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @WendySjors
Als daar dan (ook) je e-mail is ondergebracht, dan moet je toch gewoon de e-mail servers van Antagonist gebruiken?! Hieronder een overzicht van de instellingen, die ik op deze pagina vond:
https://www.antagonist.nl/blog/2013/04/e-mailprogramma-instellen/
Je vindt daar ook nog aanwijzingen voor het instellen van de verschillende e-mail clients.

Reputatie 7
Badge +19
@WendySjors, Waarschijnlijk is dit de boosdoener 😉 grote kans dat het wel werkt met de instellingen die RBxx heeft geplaatst. Ben benieuwd!
Dank @Marina_ en @RBxx voor jullie hulp.
Wat het ook was.... na weken stoeien en alles nogmaals installeren, met de bovenstaande (die ik volgens mij eerder ook al had geprobeerd) gegevens is het eindelijk gelukt!
1000x Thanks!!
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @WendySjors, bedankt voor je bericht.
Goed nieuws en graag gedaan, fijn dat we er samen uitgekomen zijn.
Het kan een kleinigheid geweest zijn, maar het zit in de details 😉

Reageer