Beantwoord

mail.kpnmail.nl weigert bepaalde ontvangers (5.5.4 Invalid Address)

• 4 september 2015
  • 8 reacties
  • 1736 keer bekeken

De helpdesk van KPN heeft me doorverwezen naar dit forum.

Sinds kort weigert de SMTP-server (mail.kpnmail.nl) bepaalde (geldige) ontvangers. Dit lijkt te gebeuren wanneer het teken voor het apestaartje een leesteken is.

Voorbeeld:

$ telnet mail.kpnmail.nl 25
Trying 213.75.63.13...
Connected to mail.kpnmail.nl.
Escape character is '^]'.
220 CPSMTPM-CMT108.kpnxchange.com kpnxchange.com Fri, 4 Sep 2015 10:25:30 +0200
helo
250 CPSMTPM-CMT108.kpnxchange.com Hello
mail from: testje-@test.nl
250 2.1.0 testje-@test.nl....Sender OK
rcpt to: test-@test.nl
501 5.5.4 Invalid Address
icon

Beste antwoord door Erik_ 16 september 2015, 16:36

Hey Jofi,

Ik heb terugkoppeling ontvangen van de afdeling die over de e-mail gaat en zij geven aan dat de het probleem bij ze bekend is, en de oplossing is getest en staat klaar om uitgerold te worden. Het zal binnen twee weken verholpen zijn.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hey Jofi,

Ik heb terugkoppeling ontvangen van de afdeling die over de e-mail gaat en zij geven aan dat de het probleem bij ze bekend is, en de oplossing is getest en staat klaar om uitgerold te worden. Het zal binnen twee weken verholpen zijn.

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Jofi, 

Namens Erik graag gedaan. Hij heeft vakantie, dus leest je bericht daarna pas. Mocht je nou nog ergens tegenaan lopen na de genoemde twee weken, laat het dan vooral weten.

Reputatie 7
Badge +24
; super fijn dat je weer gewoon kunt e-mailen. Dank voor je terugkoppeling en een goed weekend gewenst 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Hey Jofi,

Welkom op het forum! Vreemde situatie met je mail. Zou je me, in privébericht, eens een praktijkvoorbeeld kunnen sturen met je daadwerkelijke verzendadres en een ontvangadres dat fout gaat? Ook verneem ik graag even welke instellingen je gebruikt voor de uitgaande mail, en welk mailprogramma.

Reputatie 7
Badge +27
Dank je voor de toelichting, Jofi. Ik ga dit uitzetten bij de afdeling die hier over gaat. Zodra ik van ze terughoor, zal ik hier een reactie plaatsen!

Hartelijke groet,

Erik

Hoi Erik,

Het lukt me niet om een privébericht te sturen, wanneer ik op 'Bericht verzenden' klik ververst de pagina maar er veranderd niks (ik blijf in de editor) zonder meldingen. 

Als praktijkvoorbeeld kan je een mail sturen naar (adres weggehaald) afzender maakt niet uit. Via een willekeurige e-maildienst werkt dit gewoon, via mail.kpnmail.nl dus niet. Overigens gingen dit soort adressen tot voor kort nog wel goed (in ieder geval eind juni dit jaar).

Zelf heb ik geen account bj KPN maar ik krijg van anderen door dat ze mails aan mij terugkrijgen met genoemde foutmelding (Invalid Address). Ze hebben geen problemen met andere adressen.

Zoals je in mijn post kan lezen heb ik met wat experimenteren al ontdekt dat het gaat om elk adres waar bepaalde leestekens direct voor het apestaartje staan. Heb het getest met een vraagteken, koppelteken en punt maar er zijn er vast meer. Uiteraard komt dit niet vaak voor maar het zijn wel degelijk geldige adressen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Email_address#Valid_email_addresses

Alvast bedankt voor je reactie.

Hoi Erik,

Dank voor je reactie en inspanningen, ik wacht het resultaat even af..

Kan bevestigen dat het probleem nu inderdaad verholpen is, nogmaals dank voor de ondersteuning.

Reageer