Beantwoord

Mail mappen verdwenen in Outlook

• 27 november 2015
  • 5 reacties
  • 29929 keer bekeken

Ik heb gisteren opnieuw mijn mailaccount moeten installeren, vanwege problemen.

Dat is op zich goed gelukt.

Maar nu zijn in Outlook ineens mijn 'submappen' (in mijn Postvak In) allemaal weg. Via webmail kan ik die mappen wel zien, dus de mails zijn gelukkig wel bewaard.

Maar hoe krijg ik ze ook weer in Outlook zichtbaar?

Admin: Titel aangevuld

icon

Beste antwoord door Koen_1 30 november 2015, 20:18

Goedenavond marjorie77,

Welkom op het forum!

Vervelend om te lezen dat sinds je je mailaccount opnieuw ingesteld hebt in Outlook, de submappen ervan niet meer weergegeven worden!

Heb je je mailaccount wel als 'IMAP' ingesteld in je Outlook?

Zou je met behulp van de informatie op deze pagina de instellingen in je Outlook kunnen controleren? Ik hoor graag van je :)

Met vriendelijke groet,

Koen

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hey Julie, welkom terug op het forum! Niet fijn om ineens al je mail kwijt te zijn. Het lijkt erop dat het herstellen van het mailarchief toch niet helemaal gelukt is. Windows Live Mail archiveert alle mails in een map. Waar dit wordt opgeslagen vind je onder Extra > Opties > Geavanceerd > Onderhoud > Archiefmap. Meestal is dit de map C:UsersGebruikers<JeNaam>AppDataLocalMicrosoftWindows Live Mail.

Daarin worden de mails opgeslagen als .eml bestanden. Ik weet niet zeker of de mappenstructuur ook opgeslagen wordt. De kans is vrij groot dat je die handmatig weer moet aanmaken. Wel kan je via  Bestand > Importeer berichten de .eml bestanden weer importeren in Windows Live Mail.

Of je hiermee alles terugkrijgt durf ik niet te zeggen. Als het echt beschadigd is, kan het zijn dat het systeem ze helemaal niet meer kan lezen.

Ik ben ineens alle opslagmappen kwijt in windows live mail. Dit is gebeurd nadat ik van windows 10 ben teruggeschakeld naar windows 7. Ik kreeg een paar keer bericht dat het mailarchief beschadigd was geraakt maar dat dit nu hersteld was. Maar blijkbaar is er dus niks hersteld. Er staan ook ineens items in mijn prullenbak die met mail te maken hebben, maar ik heb die niet in de prullenbak gezet. 

hoe kan ik mijn oude mails weer terugkrijgen?

Koen schreef op 3 dec '15 om 19:38u
Goedenavond marjorie77,

Is het inmiddels gelukt om de submappen van je mailbox weer zichtbaar te krijgen in je Outlook?

Als ik op dit moment nog iets voor je kan doen hoor ik dat graag van je!

Met vriendelijke groet,

Koen

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond marjorie77,

Is het inmiddels gelukt om de submappen van je mailbox weer zichtbaar te krijgen in je Outlook?

Als ik op dit moment nog iets voor je kan doen hoor ik dat graag van je!

Met vriendelijke groet,

Koen

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond marjorie77,

Welkom op het forum!

Vervelend om te lezen dat sinds je je mailaccount opnieuw ingesteld hebt in Outlook, de submappen ervan niet meer weergegeven worden!

Heb je je mailaccount wel als 'IMAP' ingesteld in je Outlook?

Zou je met behulp van de informatie op deze pagina de instellingen in je Outlook kunnen controleren? Ik hoor graag van je :)

Met vriendelijke groet,

Koen

Reageer