Beantwoord

Mail ontvangen dat ik gehackt ben

  • 23 April 2019
  • 2 reacties
  • 174 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een mail ontvangen dat mijn e-mail account gehackt zou zijn. Ik zou 700 euro in bitcoins moeten betalen. In de afzender staat mijn eigen e-mail adres. Dit verontrust mij wel.
Kan dit en wat kan ik eraan doen?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Els
icon

Beste antwoord door wjb 23 April 2019, 13:14

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Wat kan je hier het beste aan doen?
Welnu, het beste is om dat mailtje in de prullenbak te gooien en de prullenbak te legen.
Vervolgens moet je er niet meer aan denken of anders de persoon, die getracht heeft je wat geld afhandig te maken, recht in z'n gezicht uitlachen.

Dergelijke mails worden naar duizenden emailadressen verstuurd in de hoop dat er een paar zijn die er in zullen trappen.
De verzender gebruikt jouw emailadres als "verzender", maar dat is pure "spoofing" om jou te laten denken dat hij/zij echt controle heeft over jouw mailbox. Niet is minder waar, don't worry.

Dus nogmaals, weggooien dat mailtje en verder genieten van het mooie weer.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @els-tilburg Ik kan me als eerste levendig voorstellen dat je hier heel erg van schrikt. Ik raad je in elk geval van harte aan om @wjb 's advies op te volgen en in elk geval nooit te reageren op dergelijke mails. Op deze pagina lees je wat meer achtergrondinformatie over dit soort pogingen om je geld afhandig te maken. Ook in ons algemene topic over spam vind je wat handige informatie. Hopelijk stelt dat je wat gerust.

Reageer