Beantwoord

mail ontvangen van onbekende persoon met dezelfde naam

  • 20 June 2022
  • 7 reacties
  • 91 keer bekeken

Ik ontvang mail op mijn xs4ll account van een persoon met dezelfde naam in zijn of haar mailadres, maar dan ...@kpnmail.com ipv ...@xs4all.nl . Hoe kan ik dit stoppen. Ik heb mijn mailadres al jaren bij  xs4ll en wil wat ook niet wijzigen. Het betreft mail van een soort patienteninlog, dus het kan ook nog privacy gevoelige informatie bevatten. 

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 22 June 2022, 21:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @SophiaK ...@kpnmail.com wordt ook niet eens gebruikt, het is ...@kpnmail.nl

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @SophiaK en welkom op het forum! Begrijpelijk dat je je vraagtekens hebt bij die mails. Het is giswerk, maar het kan zo zijn dat je naamgenoot met een kpnmail.nl (of.com) adres het verkeerde e-mail adres heeft ingevoerd ergens. Dan is dus per ongeluk jouw e-mail adres ingevoerd als contactadres. Dit valt niet echt tegen te houden, ongelukjes gebeuren altijd. Je kunt wel het mailadres waar het om gaat blokkeren. Dan ontvang je de mails in elk geval niet meer en heb je er in elk geval geen omkijken meer naar. 🙂

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb geen reactie meer van je gezien, dus ik hoop dat je met de tips uit de voeten kon. Zo niet, laat het hier gerust weten! 

Ik heb nog geen tijd gehad om met je tip aan de slag te gaan, maar dat komt nog wel. Ook geen ongewenste mail meer ontvangende de laatste week. Dank 

Reputatie 7
Badge +10

@SophiaK 

Aangezien het slechts om één bericht gaat denk ik dat iemand - per ongeluk - een verkeerd emailadres heeft ingevuld. Ik persoonlijk zou deze persoon even een berichtje/email sturen dat hij actie moet ondernemen om dergelijke fouten in de toekomst te voorkomen. Misschien heeft hij bij de aanmaak van dat emailadres een fout gemaakt ? 

Reputatie 7
Badge +10

@SophiaK 

Je hebt een alias ( A@xs4all.nl ). Is de naam van jouw account misschien A@kpnmail.nl ? En dat is waarschijnlijk ook het emailadres van die andere persoon ? Tja, dan vrees ik dat het probleem toch dieper gaat.

Dit zou hetzelfde kunnen zijn als wat er in dit topic ( https://forum.kpn.com/topic/show?tid=561875 ) gebeurt is.

Reputatie 7
Badge +17

@SophiaK Helemaal goed. Laat het gerust weten als je er niet uitkomt! 

@SophiaK

Aangezien het slechts om één bericht gaat denk ik dat iemand - per ongeluk - een verkeerd emailadres heeft ingevuld. Ik persoonlijk zou deze persoon even een berichtje/email sturen dat hij actie moet ondernemen om dergelijke fouten in de toekomst te voorkomen. Misschien heeft hij bij de aanmaak van dat emailadres een fout gemaakt ? 

Dit is ook een goede om te doen overigens. Goede tip @Willy22 !