Vraag

mail op apple S5

• 27 maart 2018
  • 19 reacties
  • 326 keer bekeken

Ik heb 2 mailadressen. 1 bij 'snelnet' via voormalige provider (Lijbrandt) die is overgenomen door KPN, en 1 bij KPN. .'snelnet' kon ik houden, maar mails komen binnen bij KPN en worden OOK doorgestuurd naar snelnet. Nu wil ik mijn mail installeren op mijn IPhone, AppleS5, maar het lukt niet. Wanneer en waar moet ik het mailadres met 'snelnet' invullen en waar mijn mailadres bij KPN.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi gk46, welkom op het Forum!
Ik begrijp dat het niet lukt om je e-mail in te stellen op je iPhone 5S. Het @snelnet.nl adres is een alias onder je @kpnmail.nl adres. Om het in te stellen op je mobiele toestel, is het van belang dat je bij gebruikersnaam je @kpnmail.nl adres invoert (hoofd e-mailadres), en bij e-mailadres die van @snelnet.nl (alias e-mailadres). Verder kan je de stappen op deze website volgen (KPN mail, IMAP geadviseerd). Wil je laten weten of je op deze manier eruit bent gekomen?
Hallo Susan,
er is een imap account: vraagt om naam/email
inkomende server: imap kpn,, vraagt verder om: gebr.naam, wachtwoord (vraagt niet om mailadres)
uitgaande: smpt, vraagt om gebr./ww/ssl (vraagt ook niet om mailadres).
Normaal log in voor mijn email op de computer in: met gebruiker ''snelnetades en ww
Waar moet ik nu wat invullen, want het lukt mij niet de mail op de iPhone te krijgen
Reputatie 7
Badge +30
gebruikersnaam = je kpnmail
mailadres = je snelnet mailadres.
wachtwoord = wachtwoord behorende bij je kpnmail adres
SSL = Ja

Robin
Reputatie 7
Badge +20
Hi gk46, heb je het geprobeerd zoals Robin aangeeft? Dat is wat ik ook probeerde uit te leggen, maar misschien was dit niet helemaal duidelijk 😉 Ik hoor het graag!
Goede morgen Susan,
De zoveelste poging, ligt aan mij, maar nu kom ik bij server uitgaand, ga ik naar volgende en krijg na invulling de boodschap dat de map al bestaat. en ik kan vervolgens niet verder. Ik krijg de boodschap 'map bestaat al', en dat is het, kan niet verder dan ok en weer terug naar het hoofdscherm.
groet
gerard
Reputatie 7
Badge +20
Het blijft een probleem dus 😞 De melding dat de map al bestaat is voor mij nieuw als ik eerlijk ben! Ik heb daarom even bij een collega navraag gedaan. Deze melding kan voorkomen bij IMAP als het e-mailaccount eerder ingesteld is op het toestel (maar ook wel bij een eerste keer). Een goed begin, en hopelijk de oplossing, zou kunnen zijn dat je de app die je gebruikt voor e-mail op de iPhone verwijdert, inclusief de cache, en dan het toestel herstart voordat je de e-mail app opnieuw gaat installeren. En dan opnieuw de stappen doorlopen. Wil je laten weten of je dit gelukt is? Uiteraard kan je ook met je toestel naar de KPN winkel om dit samen na te kijken.
Ik ga binnenkort wel naar een KPN winkel, hopeloos.
Bedankt voor de moeite.
Reputatie 7
Badge +20
Ik begrijp de frustratie, het zou simpeler moeten zijn. Met de gegevens die Robin en ik hebben gegeven, zou het wel moeten lukken! Ik vermoed dat er dan in het begin misschien iets verkeerd is ingesteld, waardoor deze foutmelding nog terugkomt. Het lijkt me een goed idee om langs de KPN winkel te gaan zodat zij kunnen meekijken wanneer de foutmelding komt en dan ook hoe het op te lossen is. Ik hoor graag of je na het bezoek geholpen bent!
Toch weer een poging gedaan en versturen lukt niet:
'verbinding met uitgaande server' is mislukt..
hostnaam: smpt.kpnmail.nl
gerbr. naam: ***.***@kpnmail.nl (mailadres kpn)
ww, goed ingevuld

Onderaan staat:: Primaire uitgaande server. server kan niet worden gewijzigd voor de account: mailadres kpn, zie boven.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +20
Dat is weer een andere, wel meer voorkomende, melding. Welke instellingen heb je bij uitgaande server ingesteld?

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl
TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen (hoofd e-mailaccount)
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
E-mailadres: KPN e-mailadres , de alias evt.
Weekje weg geweest Susan. Helaas zonder mail op mijn telefoon.
Antwoord op bovenstaande: Ik heb het niet ingesteld, maar KPN zelf en preciers zoals je het beschrijft.
Krijg de boodschap dus:
DEZE SERVER KAN NIET WORDEN GEWIJZIGD. HET IS DE PRIMAIR UITGAANDE SERVER VOOR DE ACCOUNT 'SNELNET'

Groet
Gerard
Mijn abonnement voor mobiel heb ik overigens bi T-Mobile. Heeft dat er nog iets mee te maken?
Reputatie 7
Badge +24
Excuses voor de late reactie @gk46! Het maakt niet uit dat jouw mobiele abonnement bij T-mobile zit. Daarmee moet je gewoon kunnen e-mailen. Ben je trouwens nog langs een KPN-winkel geweest?

Het klinkt namelijk echt als een probleem met de instellingen hoe frustrerend het ook is. Je hebt al die stappen van de Toestelhulp al doorlopen als ik dat zo inschat maar mijn vermoeden is dat het fout gaat bij stap 17. Zou je het vanaf deze stap eens willen proberen/controleren? Ik hoop van harte dat het lukt!
Dank voor de moeite.
Ik ga binnenkort naar een bijeenkomst van Senior Web en vraag het daar wel.
Iedere poging mislukt, dankzij mijn 'snelnet' adres, de zgn. a l i a s. , vermoed ik.

Gr
Gerard K.
Reputatie 7
Badge +24
Oké, ik ben er in ieder geval van overtuigd dat het moet lukken. @snelnet is inderdaad een alias maar dat zou niets uit mogen maken. Ik vermoed dat je dit probleem ook krijgt als je alleen de @kpnmail instelt. Zou je eventueel nog kunnen proberen natuurlijk. 🙂
Er moeten velden gewijzigd worden die door de KPN zelf zijn geïnstalleerd en niet veranderd kunnen worden.
Ik geef het op. Bj het opstarten van de mail was het al een ramp met jullie, dankzij het 'snelnet' adres.
Kom je bij het 'abuse' team, dat nog er nog minder van bakt dan een 'first desk call' om het zo maar te noemen. Die kon mijn computer nog 'overnemen' en meekijken en het 'abuse team'(HET ALERT TEAM) niet. Als je dan denkt, laat maar verder, dan gebeurt er ook verder niets en laten ze in je sop gaar koken.
Reputatie 7
Badge +24
Ik denk dat die velden wel aangepast kunnen worden vanaf stap 17:

Het klinkt namelijk echt als een probleem met de instellingen hoe frustrerend het ook is. Je hebt al die stappen van de Toestelhulp al doorlopen als ik dat zo inschat maar mijn vermoeden is dat het fout gaat bij stap 17. Zou je het vanaf deze stap eens willen proberen/controleren? Ik hoop van harte dat het lukt!

Het abuse team heeft hier vrij weinig mee te maken eerlijk gezegd dus daar zou je niet terecht moeten komen met deze problemen. Het is natuurlijk altijd wat makkelijker om die telefoon even in handen te hebben om je te helpen dus een bezoek aan de KPN-winkel zou moeten helpen. Je kan eventueel hier nog wat screenshots kunnen plaatsen van de instellingen en misschien komen we er dan wel uit.
Ik zou met een 'schone lei' kunnen beginnen, maar ik krijg niet eens de bestaande servers eruit omdat ze door KPN zijn geïnstalleerd, c.q.ingevuld of wat dan ook, maar wijzigen gaat niet en de optie verwijderen is er ook niet.

Groet
Gerard
Reputatie 7
Badge +24
Als je met een schone lei wil beginnen dan zou je toch echt dat e-mailaccount moeten kunnen verwijderen in je iPhone.

Bij 'Instellingen' -> 'Accounts en wachtwoorden' -> het betreffende account kiezen en kies voor verwijderen
Bij een oudere versie van iOS zal het staan bij 'Instellingen' -> 'E-mail, contacten, agenda’s' -> het betreffende account kiezen en kies voor verwijderen

Reageer