Beantwoord

"Mail Rejected" bij mail vanaf Office365

  • 13 August 2019
  • 11 reacties
  • 1051 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties
Wij doen het systeembeheer van een klant met Office365. Deze klant mailt veel met consumenten met een email adres bij KPN. Sinds +/- 1 week krijgen ze veel (alle?) mail naar deze domeinen terug met de melding:

code:
cpsps-ews15.kpnxchange.com heeft uw bericht naar de volgende e-mailadressen geweigerd:

.....@telfort.nl (......@telfort.nl)
Er is een probleem opgetreden tijdens het afleveren van uw bericht bij dit e-mailadres. Verzend het bericht opnieuw.

cpsps-ews15.kpnxchange.com gaf deze fout:
Mail rejected.



en bijvoorbeeld:

code:
Diagnostische gegevens voor beheerders:

Bronserver: AM6PR08MB5112.eurprd08.prod.outlook.com

autoschade....@kpnmail.nl
cpsps-ews24.kpnxchange.com
Remote Server returned '550 5.0.0 Mail rejected.'



Klant mailt met Office365, bijvoorbeeld AM6PR08MB4487.eurprd08.prod.outlook.com

Hetzelfde geldt voor andere email-adressen, maar het gaat altijd mis met die van KPN. Bijvoorbeeld kpnplanet.nl, kpnmail.nl en planet.nl. We hebben al een test gestuurd naar mail-tester.com en die bevestigt dat er geen problemen zijn met het versturen van mail.

SFP-records van de klant staan ook goed. Klant heeft de mail met uitgebreide foutmelding gestuurd naar abuse maar krijgt dan automatisch een reactie met: "Gezien de grote hoeveelheid meldingen die wij ontvangen zult u verder geen persoonlijke reactie van ons ontvangen."

Hoe kunnen we nu verder? We kunnen toch niet allemaal maar afwachten en hopen dat het weer gaat werken? Er moet toch opgezocht kunnen worden waarom deze klant geweigerd wordt?
icon

Beste antwoord door Dennis ABD 20 August 2019, 11:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi C, welkom hier.

UIteraard ga ik proberen om dit te achterhalen. Gaat het hier om hetzelfde format van e-mails of steeds een andere. Zou je een voorbeeld willen sturen naar *** t.a.v. Alex met daarin het bericht als bijlage en van welk e-mailadres dit komt?

Dank je, ik heb een email gestuurd.
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel. @Dennis ABD Kunnen jullie hier iets mee? Op verzoek kan ik het doorsturen naar je.
Reputatie 7
Badge +7
Je kan voor dit probleem het beste even contact opnemen met abuse@kpn.com. Als je een voorbeeld van de geblokkeerde mail tegelijkertijd naar samples@kpnmail.nl stuurt (en dat aangeeft in je mail naar Abuse) kunnen wij het doorgaans meteen oplossen.
@Dennis ABD , @Alex_P zoals ik mijn post heb staan heeft de klant het al naar abuse gestuurd [Abuse#38202845], maar in het automatisch antwoord staat dat er geen reactie op zal komen. We moesten maar afwachten of simpelweg aannemen dat het opgelost zou worden.

Ik wil heel graag weten wat de oorzaak is/was en hoe het voor de toekomst opgelost kan worden. Wij hebben een verantwoordelijkheid naar onze klanten en als die dagen lang niet kan mailen naar mensen met een KPN email adres schaadt dat reputatie en mogelijk omzet. Ik heb alle moeite gedaan om message-id's, traces, emails en foutmeldingen te verzamelen en door te sturen naar Alex. Nu zou ik ook graag een verklaring ontvangen.

Ik begrijp dat jullie het druk hebben en dat het soms geen doen is om individueel te reageren maar een korte verklaring moet toch kunnen en wordt zeer gewaardeerd. Bij voorbaat dank.
Reputatie 7
Badge +7
De mail is naar valse-email@ gestuurd, niet naar abuse@. Deze eerste word niet actief gemonitored anders dan voor KPN phishing en is dus verder niet opgepakt.

Zojuist heb ik je een antwoord gestuurd.

Zojuist heb ik je een antwoord gestuurd.


Bedankt @Dennis ABD maar ik heb geen reactie ontvangen. Heb je hem naar mij gemaild (als reactie op mijn mail naar kpnforum@kpn.com t.a.v. Alex? Of naar de klant? Om het niet te ingewikkeld te maken: kun je hem mailen naar info@code54.nl?
Ik ben erg benieuwd wat het was.

Bedankt.
Robert
Reputatie 7
Badge +7
Dezelfde reactie is nogmaals verstuurd, naar het email adres waarvan de originele melding naar ons verzonden is.
@Dennis ABD , we hebben je mail (via de klant) inderdaad inmiddels twee keer ontvangen. Bedankt. Ik kan ook bevestigen dat het inmiddels weer werkt. Bedankt dus dat jullie de spamfilters aangepast hebben.

Er staat helaas in de mail niet in waarom alles van die klant als spam werd aangemerkt. Er staat:

Dit probleem wordt veroorzaakt doordat een door u verzonden bericht als ongewenst werd aangemerkt door ons spamfilter. Wij kunnen dit probleem door de beheerders van ons spamfilter laten onderzoeken. Indien uw bericht inderdaad als spam wordt aangemerkt, dan zullen onze beheerders de desbetreffende regel aanpassen zodat deze voortaan ook bij KPN abonnees kan worden bezorgd.


(Het is bovendien een standaard mailtje met het verzoek om een voorbeeld te sturen naar samples@kpnmail.nl en een begeleidend mailtje naar abuse@kpn.com terwijl we dat al gedaan hebben)

Er is veel tijd gespendeerd aan dit probleem en het heeft tot veel frustratie geleid gedurende de periode dat de klant niet kon mailen naar KPN-adressen. Het zou zoveel prettiger zijn om de case in ieder geval te kunnen sluiten met een verklaring. De mail was te groot, de smtp-server stond op een blacklist, etc.

Is dat nog mogelijk denk je, of moeten we ons erbij neerleggen dat we het nooit zullen weten?
Reputatie 7
Badge +7
Wij hebben nooit een melding op abuse@ gezien dat er daadwerkelijk een sample verstuurd is en wij hebben dan ook verder niets gedaan. Het probleem lijkt zich dan ook zelf opgelost te hebben.

Ons spamfilter werkt op basis van gebruikers klachten. Also onze leverancier spam meldingen ontvangt van een van de partijen waarbij ze actief zijn, zal een mail als spam aangemerkt kunnen worden (en andersom in geval van een false positive). Het kan dan ook zijn dat uw mailinglist vervuilt is, maar het kan ook een onderdeel van uw mails zijn wat meer generiek is. Denk aan bepaalde URL shortners, als voorbeeld.
Wij hebben nooit een melding op abuse@ gezien dat er daadwerkelijk een sample verstuurd is


@Dennis ABD , ik had een abuse-nummer vermeld in deze thread op het forum:

[Abuse#38202845]


En behalve een email naar samples@, heb ik @Alex_P toch ook nog gemaild op zijn verzoek?

Zou je een voorbeeld willen sturen naar kpnforum@kpn.com t.a.v. Alex met daarin het bericht als bijlage en van welk e-mailadres dit komt?


Daar zat alles in. Had ik het dan nóg een keer moeten mailen naar abuse?

Afijn, eind goed, al goed. Het werkt weer, dat is het belangrijkste.