Beantwoord

mail server

• 22 februari 2018
  • 12 reacties
  • 3645 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
Bij herhaling krijg ik bij het versturen van mail via mac-mail:
“Bericht kan niet worden verstuurd via de server mail@kpnmail.nl” en dat ligt echt niet aan een verkeerd adres.
Bij bepaalde wifi/routers gaat het goed, maar de meeste leiden tot dit resultaat, en in het buitenland krijg ik het bericht ALTIJD. Ik kan dan wel verzenden van kpn-webmail, maar dat is nogal omslachtig.
Is er structureel iets verkeerd aan de combinatie mac-mail en kpn?

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Natasja_1 27 februari 2018, 13:15

Hoi @jkn, welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Zou je de uitgaande mailserver kunnen aanpassen naar smtp.kpnmail.nl met uitgaande poort 587? Hoor graag van je of het dan werkt.

@huistijger ik denk dat Robin gelijk heeft. Op https://www.kpn.com/faq/16722 staat beschreven dat je tegenwoordig smtp.kpnmail.nl dient te gebruiken als uitgaande mailserver. Naar mijn weten, kan je mail.kpnmail.nl niet meer gebruiken.

@jkn ik heb geen reactie meer van je gezien! Geen bericht is vast goed bericht. Zo niet, geef dan een gil!
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
mail.kpnmail of smtp.kpnmail werken beide zonder problemen Robin.Maar Robin heeft het er ook over dat mail@kpnmail.nl geen goed serveradres is.
Reputatie 7
Badge +18

@huistijger ik denk dat Robin gelijk heeft. Op https://www.kpn.com/faq/16722 staat beschreven dat je tegenwoordig smtp.kpnmail.nl dient te gebruiken als uitgaande mailserver. Naar mijn weten, kan je mail.kpnmail.nl niet meer gebruiken.

Werkt hier nog steeds perfect @Natasja
Zojuist nog getest
Maar ik zal voortaan dit niet meer in het forum gebruiken.
Maar wel wil ik je vragen het eens zelf te testen.

Update
Ik heb even ge-googled en mail.kpnmail.nl werkt alleen als je het via de KPN-server verzendt, niet als je het via een andere provider verzendt.
Dan dien je dus smtp.kpnmail.nl te gebruiken.

Ook weer opgelost dus, jullie hebben gelijk smtp. enz is beter dan mail.enz
Trakteer je nu ook Natasja? 🐈 🐱
Reputatie 7
Badge +18
🎂
Reputatie 7
Badge +18
Volgensmij ligt het wel aan een verkeerd adres. mail@kpnmail.nl is namelijk geen goed serveradres. Mail.kpnmail.nl & smtp.kpnmail.nl wel

Oh wacht even
Robin ik zie dat ik eroverheen gelezen heb.
Jij schrijft mail@kpnmail.nl
Nee dat klopt dat is hartstikke fout.
Moest even terugscrollen en zie nu pas dat de TS dit geschreven had.
Sorry dat is natuurlijk niet goed @ veranderen in een punt en het klopt wel weer.
Gek he dat je daar zo overheen kunt lezen, en ik had de bril nog wel op.🐱 🐈
Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij ligt het wel aan een verkeerd adres. mail@kpnmail.nl is namelijk geen goed serveradres. Mail.kpnmail.nl & smtp.kpnmail.nl wel
Reputatie 7
Badge +18
hallo @jkn
Als je buiten het bereik van een KPN server bent dan kun je alleen maar mail verzenden door je SMTP gegevens geheel in te vullen met gebruikersnaam en wachtwoord..
Zet identiteitscontrole op wachtwoord
Vul je volledige gebruikersnaam b.v. naam@kpnmail.nl
Vul je wachtwoord in
vink TLS/SSL aan
en vul poort 587 in
Zie screenshot hieronder:
Dan kun je overal ter wereld mail versturen.

Reputatie 7
Badge +18
mail.kpnmail of smtp.kpnmail werken beide zonder problemen Robin.

een hoop providers gebruiken mail.hostname.nl
Bij KPN werken beide
Bij keurigonline waar mijn website is ondergebracht werken ook beide adressen.
Reputatie 7
Badge +18
Maak Mail actief
Ga in de bovenste taakbalk gaan naar Mail - Voorkeuren en dan tabblad accounts.
Daar kun je alle gegevens veranderen.

Dus niet naar mail - accounts.
@huistijger: Dank voor je hulp, maar nog niet gelukt.
Bij Mail van Mac krijg ik het interactieve scherm niet te zien. Wel wordt in een scherm onder “Accounts” gevraagd om “beschrijving” (kpn inkomend), wachtwoord (ingevuld), “hostnaam” (pop3.kpnmail.nl) en “voorvoegsel pad”. Wat vul ik daar in?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @jkn, welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Zou je de uitgaande mailserver kunnen aanpassen naar smtp.kpnmail.nl met uitgaande poort 587? Hoor graag van je of het dan werkt.

Reputatie 7
Badge +10
Haha hoor jij nu niet te trakteren? 😉 Ik zie altijd goede baksels van je voorbij komen, dat gaat er wel in. Overigens goed om te weten dat mail.kpnmail.nl nog wel werkt!
Reputatie 7
Badge +10

@jkn ik heb geen reactie meer van je gezien! Geen bericht is vast goed bericht. Zo niet, geef dan een gil!

Reageer