Beantwoord

mail storing ??

• 14 november 2017
  • 12 reacties
  • 207 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik kan sinds vanmiddag geen mail versturen of ontvangen
is er misschien een storing
webmail werkt prima
icon

Beste antwoord door RLB1 17 november 2017, 14:04

Probleem is opgelost ik vermoed dat een update van Apple de boel in de war stuurde

Groet

Rieks
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ik hoop het ook! Bedankt voor deze toelichting. Als het in de toekomst toch weer mis gaat, laat het weten! Dan onderzoeken we dit verder.
Dag Joran,

Ik meen ergens op de site van KPN iets gelezen te hebben over Mailberichten of bijlagen die enigszins beschadigd zijn en dan storingen kunnen veroorzaken.
Of het dat het geval was weet ik niet, maar ik heb zowel in de webmail als in mijn eigen inbox en de andere boxen (b.v. uitgaande mail) verreweg het grootste deel van de mails verwijderd.
Nu is het probleem opgelost. Of dat aan mijn acties ligt? Ik weet het niet, maar als ik nu mijn mail programma start haalt hij de post direct binnen.

Dank voor jouw reactie, hopelijk hebben anderen hier iets aan.

Joop
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Joop, sorry voor de late reactie. Er is aan onze kant geen storing bekend met de mailserver.

Ik begrijp dat dit spontaan is begonnen. Is er vorige week een update geweest, of iets anders dat kan verklaren waarom het opeens niet meer werkt? Ik begrijp uit een eerder topic dat je KPN Veilig gebruikt. Kun je deze eens -tijdelijk- uitschakelen om te controleren of dat er mee te maken heeft? KPN Veilig heeft recent een update gehad. Nou heb ik geen andere klachten gehoord die betrekking hebben op de mail maar ik ben wel benieuwd of het met elkaar te maken heeft. Als dat niet het geval is zoeken we uiteraard verder!
Nog steeds het zelfde probleem.
P.S. het was deze pagina: "https://www.kpn.com/faq/17547".
Als ik deze pagina tevoorschijn tover en verder ga met "Vind je dit antwoord nuttig?" en reageer met "Nee" en "Verstuur", en geef als reactie het bericht van mijn mail: "De server heeft een fout geretourneerd: Verbindingen met de host 'pop.kpnmail.nl' via de standaardpoorten zijn mislukt", dan reageert Mail na een paar minuten en laadt de nieuwe post in. Daarna komt de storing terug. Ik hoop dat dit helpt.
Nas opstarten geeft mail weer hetzelfde probleem.
Probleem opgelost.
Mail werkte opeens spontaan weer.
Ik kan sinds gisteren geen mail versturen of ontvangen.
Ik ontvang mijn Email met het programma Mail op mijn iMac.
Ik krijg dit bericht:
"De server heeft een fout geretourneerd: Verbindingen met de host 'pop.kpnmail.nl' via de standaardpoorten zijn mislukt."
Mijn instellingen staan goed.
Is er misschien een storing.
Webmail werkt prima.
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor je reactie, Rieks. Fijn dat het is opgelost 🙂
Reputatie 2
Badge
Probleem is opgelost ik vermoed dat een update van Apple de boel in de war stuurde

Groet

Rieks
Reputatie 7
Badge +27
Welkom terug, RLB! Onhandig dat je geen mail kunt verzenden en ontvangen. Je geeft aan dat de webmail wel werkt. Dan is de kans vrij klein dat er een storing aan onze kant is. Ervaar je dit probleem nog steeds? Welk mailprogramma gebruik je? En op welk apparaat?

Reageer