Beantwoord

Mail synchroniseert niet alle items ondanks imap setting met thunderbird client

  • 1 May 2019
  • 9 reacties
  • 1175 keer bekeken

Ik heb zojuist thunderbird geinstalleerd als email client in windows 10. Mijn kpn mail synchroniseert niet alle items die beschikbaar zijn, ondanks de imap instelling. Op mijn mobiel en tablet zijn alle mails wel zichtbaar die nog op de server staan.
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 8 May 2019, 13:50

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @GinaD. Welkom op het forum! Wat vreemd dat niet alle e-mails zichtbaar zijn in Thunderbird. IMAP is een protocol waarbij je rechtstreeks op onze server mailtjes ophaalt. Dit doen dan alle apparaten die je op deze manier hebt ingesteld. Als jij geen e-mail verwijderd zou alles dus zichtbaar moeten blijven op alle apparaten. Met hoeveel apparaten maak je gebruik van je mail? En weet je zeker dat die allemaal volgens IMAP zijn ingesteld? Heb je al eens geprobeerd om het e-mail account te verwijderen en opnieuw in te stellen in Thunderbird?
Beste Vikash, ik maak gebruik van mijn email op vier apparaten: 2 laptops, 1 tablet en 1 mobiel. Zowel op mijn tablet als mijn mobiel heb ik mijn kpn account via imap geinstalleerd. Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht, die ik nu volledig aan het inrichten ben. Op mijn oude laptop staat dus ook nog een kpn imap account. Dat wil ik pas verwijderen als mijn nieuwe laptop helemaal naar behoren is ingericht en functioneert. Ik heb net mijn kpn account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ik heb nog steeds maar een beperkte hoeveelheid mail in mijn inbox.
Reputatie 7
Badge +21
Dat is erg vreemd. Zou je willen inloggen op KPN Webmail? Ik ben erg benieuwd of de inhoud van Webmail gelijk is aan de inhoud van jouw nieuwe laptop.
Beste Vikash, heb ingelogd op webmail en daar is de mail ook weg. Net gecontroleerd in de apps voor mijn tablet en mobiel. Ook daar mis ik nu de mails....
Reputatie 7
Badge +21
Als de inhoud van KPN Webmail gelijk is aan jouw e-mail programma, dan is het mailtje waarschijnlijk (per ongeluk) door jou verwijderd. Via KPN Webmail krijg je alle e-mails te zien die bij ons op de server staan. Als het mailtje niet zichtbaar is in KPN Webmail kan het ook niet door een e-mail programma opgehaald worden.
Het gaat niet om één mailtje, het gaat om 4 jaar aan mails
Reputatie 7
Badge +21
Op welke apparaten kan je deze e-mails nog wel bekijken? Is het e-mailadres op dit apparaat als IMAP of POP3 geconfigureerd?
Op geen enkel apparaat, terwijl het emailadres bewust enkele jaren geleden op alle apparaten als imap is geconfigureerd....
Reputatie 7
Badge +21
Het is gelukt om alle mailtjes te herstellen. Op de oude laptop was het e-mail adres als POP3 geconfigureerd. Alle mailtjes waren nog opgeslagen op de oude laptop. We hebben een extra e-mail account aangemaakt (IMAP) en alle mailtjes daar naartoe verplaatst.

Reageer