Beantwoord

Mail van "Hetnet" niet meer ontvangen/versturen.

  • 25 February 2019
  • 4 reacties
  • 2458 keer bekeken

Kan op mijn iMac 27" uit 2011 met MacOs High Sierra, Mail 11.5, en iPhone SE met iOs 12.1.4, modem/router Arcadyan Experiabox V10a, sinds een paar dagen geen mail van 'Hetnet' ontvangen/versturen.

Berichten
Onlinestatus
Er is mogelijk een probleem met de e-mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account 'NetAergh' of probeer het opnieuw.
De server heeft een fout geretourneerd: Verbindingen met de host '*****@hetnet.nl' via de standaardpoorten zijn mislukt.

Er komt een mededeling na opening Systeemvoorkeuren, Internetaccounts en Mailaccount 'Hetnet' op de iMac: "Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt"

Modem 2x uitgezet en opnieuw opgestart; tv's werken goed.

Hoe los ik dit probleem op?

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door huistijger 26 February 2019, 08:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Aergh
Bij dit soort problemen is het altijd handig als je je e-mailinstellingen even vermeld (zonder persoonlijke gegevens.
Mijn vermoeden is dat je nog steeds onbeveiligde poorten gebruikt zoals poort 25 en 110
ook denk ik dat je geen TLS SSL gebruikt.
Hierbij een screendump van mijn instellingen, als je het zo doet dan zou het moeten werken:
Mocht je IMAP gebruiken i.p.v. POP dan is de server imap.kpnmail.nl (of imap.hetnet.nl) en de poort geen 995 maar 993
De SMTP instellingen blijven gelijk met IMAP of POP



Voor de instellingen van de KPN email kun je ook hier de instellingen bekijken.
@Aergh Een heel nuttig antwoord van @huistijger . Kun je hier mee uit de voeten?
Ik heb bij de systeemvoorkeuren en mailaccounts een nieuw 'Hetnet' (pop)account aangemaakt en de hostnaam e.d. + poorten aangepast; vervolgens het 'oude account' verwijderd! Daarna werkte alles weer
Top! Dank voor je update! Als er in de toekomst iets is, weet je ons te vinden!