Beantwoord

Mail van mijn hetnet adres naar @rabobank.nl adressen wordt steeds niet doorgezonden.

steeds mail geweigerd met melding:
code:
Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews28.kpnxchange.com
Arrival-Date: Thu, 20 Dec 2018 09:11:58 +0100

Final-Recipient: rfc822;financieeladvies.zog@rabobank.nl
Action: failed
Status: 5.6.1
Diagnostic-Code: smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host
icon

Beste antwoord door Erik_ 24 december 2018, 13:53

Hoi George, welkom! Dank je voor het plaatsen van de foutcode, die geeft mij gelijk al aan wat het waarschijnlijke probleem is. De kern is het laatste stuk Body type not supported by Remote Host.

Deze foutmelding geeft aan dat er iets in de mail zit dat niet ondersteund wordt door de ontvangende mailserver. Dit kan de bijlage zijn, of de manier waarop de tekst van je mail gecodeerd wordt voor het verzonden wordt. Dit kan namelijk op een manier die 7 bit MIME wordt genoemd, en op een manier die 8 bit MIME wordt genoemd. Meestal met deze foutmelding blijkt de ontvangende server 8 bit MIME niet goed aan te kunnen. We zien dit voornamelijk bij mensen die Thunderbird gebruiken. Is dat bij jou ook het geval?

Zo ja, dan kun je hiervoor in Thunderbird je instellingen aanpassen. Hoe je dat doet lees je in dit topic.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi George, welkom! Dank je voor het plaatsen van de foutcode, die geeft mij gelijk al aan wat het waarschijnlijke probleem is. De kern is het laatste stuk Body type not supported by Remote Host.

Deze foutmelding geeft aan dat er iets in de mail zit dat niet ondersteund wordt door de ontvangende mailserver. Dit kan de bijlage zijn, of de manier waarop de tekst van je mail gecodeerd wordt voor het verzonden wordt. Dit kan namelijk op een manier die 7 bit MIME wordt genoemd, en op een manier die 8 bit MIME wordt genoemd. Meestal met deze foutmelding blijkt de ontvangende server 8 bit MIME niet goed aan te kunnen. We zien dit voornamelijk bij mensen die Thunderbird gebruiken. Is dat bij jou ook het geval?

Zo ja, dan kun je hiervoor in Thunderbird je instellingen aanpassen. Hoe je dat doet lees je in dit topic.
Ik ga dat zeker proberen. Bedankt voor het antwoord. Ik had al veel geprobeerd. Mail naar de Rabobank vanaf mijn hetnet account met Thunderbird gaf dus problemen; zelfde mail vanuit mijn hotmail account met Thunderbird ging goed . Vanuit Mial (in W10) ging het ook goed.
Reputatie 7
Badge +27
Dan verwacht ik zeker dat het aanpassen van je instellingen gaat werken, George. Ik heb ook de link in mijn eerdere bericht aangepast, ik zag dat ik die niet helemaal goed had gedaan :)

Reageer