Beantwoord

mail van o.m. Fletcher hotels opent traag

  • 11 July 2019
  • 3 reacties
  • 91 keer bekeken

Bijna al mijn e-mails openen binnen 1 seconde. Mails van bijv. Fletcher hotels en de KNRM openen echter pas na ruim 20 seconden. Die van Kasteel De Haar openen ook na zov'n tijd met de inhoud van de laatste gelezen mail daarvoor. Ik heb een vrij nieuwe pc met Windows 10 en lees e-mails van mijn hetnet-adres op kpnmail.nl
icon

Beste antwoord door Jan_ST 28 July 2019, 15:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hey, Jan, welkom op de forum! In het algemeen gesproken klopt het dat sommige mails sneller openen dan andere. Mails met veel afbeeldingen duren vaak het langst. Dit zie je dan vooral in nieuwsbrieven. Dit omdat deze afbeeldingen ingeladen moeten worden vanaf externe servers. Hoe snel dat dan gaat hangt af van enerzijds de snelheid van de externe server en hoeveel mensen daar op dat moment gebruik van maken, en anderzijds hoe snel jouw internetverbinding is. Dus dat het een 20 seconden duurt voor de mails zijn ingeladen is nog niet zo raar.

Bij de mails van De Haar gebeurt alleen iets anders. Je geeft aan dat daar dan de inhoud opent van de mail die je ervoor gelezen hebt. Begrijp ik goed dat je gebruik maakt van de webmail? Zo ja, zou je dan eens via deze versie van de webmail het willen proberen? Als het daar ook gebeurt, dan vermoed ik toch dat het iets is in de mail zelf die dit veroorzaakt. Als het in de andere versie wel goed werkt, dan kan het aan de reguliere versie van de webmail liggen. In dat geval is er op dit moment niet iets wat we eraan kunnen doen. Er wordt gewerkt aan een geheel nieuwe webmail, hierdoor wordt de oude webmail niet meer doorontwikkeld.
Hallo Erik,

Sorry dat ik nu pas naar eventuele antwoorden kijk.

Ik heb de nieuwe versie aangeklikt, in de prullenbak mails gezocht van de genoemde afzenders, en wat denk je, ze openen alle drie in een seconde , ook die van De Haar. Na aanklikken 'toon afbeeldingen' staan die er ook in een seconde bij. Kan ik die betaversie al blijven gebruiken?

Dank je wel en groeten, Jan
Reputatie 7
Badge +30
Dat is een mooi resultaat, Jan! Je kan die betaversie zeker blijven gebruiken. Tegen de tijd dat de nieuwe versie van de webmail, waar we nu aan werken, beschikbaar is, zal de betaversie waarschijnlijk uitgefaseerd worden. Maar dan kun je tegen die tijd (je krijgt dan wel meldingen) weer overschakelen naar het webmail.kpnmail.nl adres en de nieuwe webmail daar gebruiken.