Beantwoord

Mail verdwijnt

• 12 november 2017
  • 16 reacties
  • 5275 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Beste KPN,

Heb op dit moment het volgende probleem. Na jaren zonder problemen hun mailadres van KPN te gebruiken ervaren mijn wat oudere buren de laatste twee weken dit probleem.
Zonder dat er iets in de instellingen is veranderd of apparaten bij gekomen zijn verdwijnen hun mails plots bij het ophalen van de mail.
Zie de berichten dan bij inbox enkele seconde en dan verdwijnen ze. Zijn nergens meer te vinden niet bij ongewenst of spam.
Dit gebeurt niet met alle berichten, vandaar dat ik er geen touw aan vast kan knopen.

Instellingen allemaal nagelopen, server ingesteld op 14 dagen bewaren.

Hopelijk weet iemand de oplossing. aangezien ze nu wel eens wat belangeiken berichten missen.
Groetjes,
Nick.
icon

Beste antwoord door Erik_ 15 november 2017, 11:26

Ik neig er wel naar dat dit iets te maken heeft met het feit dat ze op alle apparaten als pop ingesteld staan. Het nadeel daarvan is dat zodra een apparaat de mail binnenhaalt, deze voor de anderen niet meer zichtbaar is. Het lijkt er dan ook op dat, op het moment dat het apparaat de mail binnenhaalt, deze ook op een van de andere apparaten wordt binnengehaald. Kun je (laten) controleren of de missende mails op een van de andere apparaten nog aanwezig is?

Het nadeel van op alle apparaten ingesteld hebben staan als pop is dat als een bericht op een van die apparaten is binnengehaald, hij op de anderen niet meer zichtbaar is. Wat ze kunnen doen is de account op een van de PC's instellen als pop. Met daarbij ingesteld dat mails op de server blijven staan. De overige apparaten vervolgens instellen op imap. Die apparaten hebben dan altijd de mailbox up to date, en alle mails zijn overal terug te lezen. En, omdat de PC dan als archief dienstdoet, kunnen oudere mails op de andere apparaten ook gewoon verwijderd worden als de opslag van de webmail te vol raakt.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom Kai! Gebruik jij hetzelfde e-mailadres op meerdere apparaten? Dan ben ik erg benieuwd naar welk mailprogramma je gebruikt en hoe deze is ingesteld.
Sorry voor de laate reactie. Maar ik heb nu hen en weer getest, en het schijnt dat de Outlook client diegene was die niet goed werkte, ik heb het wachtwoord verandert, email ontvangen, bleef staan. Dan heb ik het wachtwoord in de app aangepast, email word opgehaald en bleef staan. Nu heb ik het wachtwoord in Outlook aangepast, geen twee minuten was de mail verwijderd. Dat heb ik nog meerdere keren herhaald, steeds het zelfde resultaat. Dus, Outlook verwijderd, nieuwe versie geïnstalleerd, alles werkt prima.

Dus, tot nu werkt alles goed.

Bedankt voor de ondersteuning.

Met vriendelijke groet,

km110461
Ik had ook zoiets, mails van mijn werk verdwenen direct weer. Bleek dat die was gemarkeerd als ongewenst mailadres en vond de mails terug in de spambox. Oplossing om afzender werk weer als vertrouwd in te stellen
Reputatie 7
Badge +28
De mails lijken dan niet daadwerkelijk op de server achter te blijven.

Het instellen van de e-mail met IMAP zal dit probleem oplossen, de berichten blijven dan altijd achter op de server. Met POP3 moet het ook kunnen werken natuurlijk 🙂 Je kunt eens testen door een van de apparaten uit te schakelen en vervolgens testmailtjes te sturen. Dat kan bijvoorbeeld met een tijdelijk e-mailadres (Guerrilla Mail - Tijdelijk 'wegwerp' Email adres. Hou ondertussen de webmail in de gaten. Gebruik je alleen Outlook en verdwijnt de mail dan ook van de webmail? Dan zit het in die instellingen. Gebruik je alleen k@Mail Pro veroorzaakt die het probleem.

Ik vermoed overigens dat het aan k@Mail Pro ligt. Ik zie in de documentatie geen optie om berichten op de server achter te laten. Is het instellen met IMAP een optie voor jou?
Reputatie 7
Badge +28
Dit is wel heel vreemd. Maakte je al gebruik van de webmail voor dit mis ging? Staan daar e-mailfilters of geblokkeerde afzenders ingesteld?
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb toch het vermoeden dat de mailapp op de achtergrond nog steeds dingen aan het uitvoeren is. Dat kunnen we makkelijk testen. Kun je het wachtwoord van deze mailbox veranderen via MijnKPN? Dat kan onder Instellingen, klik vervolgens op de mailbox en dan Wijzigen bij wachtwoord. Test nadat je het wachtwoord hebt verandert opnieuw via de webmail of de mail blijft staan. Als dat het geval is, zet dan het nieuwe wachtwoord in de mailapp. Als de mail dan weer verdwijnt weten we waar het in zit.
Reputatie 7
Badge +28
@km110461: Heb je dit al kunnen testen? Ik ben erg benieuwd namelijk 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Super, blij om te lezen! Dank voor je terugkoppeling 🙂
Reputatie 2
Badge +1
Er zijn meerdere apparaten die mail kunnen ontvangen 2 pc 2 mobiel 1 iPad.
Is wel als pop ingesteld omdat de serverruimte van Kpn te klein is voor IMAP.
Het probleem speelt ook maar op 1 pc. De rest werkt prima. Heb de Account al uit Windows 10 mail gehaald maar dat werkte helaas niet.
Reputatie 7
Badge +27
Ik neig er wel naar dat dit iets te maken heeft met het feit dat ze op alle apparaten als pop ingesteld staan. Het nadeel daarvan is dat zodra een apparaat de mail binnenhaalt, deze voor de anderen niet meer zichtbaar is. Het lijkt er dan ook op dat, op het moment dat het apparaat de mail binnenhaalt, deze ook op een van de andere apparaten wordt binnengehaald. Kun je (laten) controleren of de missende mails op een van de andere apparaten nog aanwezig is?

Het nadeel van op alle apparaten ingesteld hebben staan als pop is dat als een bericht op een van die apparaten is binnengehaald, hij op de anderen niet meer zichtbaar is. Wat ze kunnen doen is de account op een van de PC's instellen als pop. Met daarbij ingesteld dat mails op de server blijven staan. De overige apparaten vervolgens instellen op imap. Die apparaten hebben dan altijd de mailbox up to date, en alle mails zijn overal terug te lezen. En, omdat de PC dan als archief dienstdoet, kunnen oudere mails op de andere apparaten ook gewoon verwijderd worden als de opslag van de webmail te vol raakt.
Reputatie 7
Badge +27
Is het gelukt om het op te lossen, Nick? Zo niet, kun je eens op een rijtje zetten hoe de instellingen staan op de apparaten waar dit gebeurt?
Reputatie 7
Badge +30
Is het account toevallig 2x toegevoegd in de emailclient? Of misschien op een andere client ingesteld?
Hi, ik heb hier gelezen, dat er bij meer mensen, de mails maar zo binnen enkele seconden weg zijn, het betreft niet alle mails. Hebben jullie al een oplossing gevonden?

Kai
Hi,

bedankt voor de reactie, op de pc Outlook 2007, setting = altijd een kopie op de server laten, naar 3 dagen verwijderen en verwijderen als ze in de prullebak zijn. Op de mobiel k@Mail Pro, setting = alleen ophalen. Verder geen email client die ophalen kan. Ik heb ook het wachtword verandert, dus het kunnen alleen deze twee email clients emails ophalen, Verschillende emails worden ontvangen, ik kan het in het webinterface zien, geen minuut, en ze zijn verwijderd, de email clients hebben niet de tijd om ze op te halen.

Groetjes Kai
Hi,

ik heb het vandaag weer getest, ik heb alle twee email clients uitgeschakeld, heb mij van de persoon een mailtje toesturen laten, waar ik weet dat ze verwijderd worden, dus geen client kon deze email ophalen. Email ontvangen in de Webclient, geen twee minuten duurte het en in keer waren ze verwijderd, niet in de spam, niet in de prullebak. Al die anderen emails, welke ik al overdag op de mobiel en op pc ontvangen had waren er nog.
????
Als het nu aan een van de clients zou liggen, moeten de anderen emails ook weg zijn, maar wat ik eerder schreef, het betreft niet alle emails.

Dus, nog iemand een oplossing voor mij?

Groetjes Kai
Af en toe gebruik ik het webmail, maar deze idee had ik ook, daarom heb ik de filters en geblokkeerde afzenders verwijderd. Dus ik heb geen idee wat ik nog doen kan, alleen het is wel mijn hoofd e-mail account en deze is op dit moment niet betrouwbaar.

Groetjes Kai

Reageer