Beantwoord

mail verdwijnt uit inbox

  • 19 May 2019
  • 5 reacties
  • 707 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
mijn email verdwijnt na ca. 2 weken uit mijn inbox van mijn macbook, dit is zeer vervelend, hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Tycha 21 May 2019, 22:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @RvD
Welke soort e-mail gebruik je?
IMAP of POP
Welk e-mailprogramma gebruik je?
Heb je meerdere apparaten waarop je e-mail gebruikt? (GSM of dergelijke?)

Aan je klacht te horen neem ik aan det je POP gebruikt.
Zet één van de apparaten (meestal de iPhone of ander merk) op Nooit van server halen.
En zet je mac op na één maand van server halen.
Dit heeft tot gevolg dat na 1 maand je mail van de server verdwijnt maar niet van je MAC.
Tenzij je het zelf verwijderd.
Je moet wel een tijdsbestek invullen, (bv. 1 maand) want anders loopt de server vol en kun je geen e-mail daarna meer ontvangen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi RvD, welkom hier! Gebaseerd op wat je schrijft denk ik dat Huistijger op het goede spoor zit. Is dat ook zo?
Hi beiden,
Ik gebruik outlook voor Mac, laatste versie. Deze staat op imap. Op mijn iPhone staat er een pop.kpnmail.nl
Ik heb het advies gevolgd om op mijn iPhone ' verwijder van server' op nooit te zetten, maar dit springt steeds terug naar zeven dagen.
En op de mac na 1 maand van server halen: hoe kan ik dit doen?
Dus het probleem krijg ik nog niet opgelost. Hebben jullie nog tips?
Reputatie 7
Badge +11
@RvD

Misschien deze site?
https://support.office.com/nl-nl/article/Bewaarbeleid-465372e4-e16b-47db-bee0-aba44799085e

En hier nog één https://applecoach.nl/dezelfde-email-synchroniseren-mac
Reputatie 7
Badge +30
Is het gelukt om met de links van Tycha de instellingen blijvend te krijgen?

Zo niet, is het een optie voor je om op de iPhone imap in te stellen? Als je wel ergens een permanente opslag wilt, dan is de Mac waarschijnlijk de beste optie om die dan als pop in te stellen met een 'verwijder van server' instelling naar je eigen keuze.