Beantwoord

Mail verplaatsen naar mappen in webmail

• 7 maart 2018
  • 5 reacties
  • 297 keer bekeken

Als ik een mail wil verplaatsen naar een map krijg ik een mappenlijst te zien, maar scrollen met de muis of een vinger kan niet. Er zitten wel 2 hele dunne knopjes om naar onderen en boven te scrollen maar op een tablet zijn heel moeilijk aan te tikken.
Waarom kan er niet gescrolled worden met de muis of vinger zoals in de mappenlijst links op het scherm?
icon

Beste antwoord door Nadia 14 maart 2018, 09:53

Hi Jan, graag gedaan!
Ik begrijp dat je een fanatieke mail gebruiker bent en de nodige mapjes voor je mail hebt aangemaakt. Heel goed, dat maakt het overzichtelijk.

Ik zal je suggesties doorgeven in de verbetermonitor: groter maken van knoppen en/of scrollen in de pop-up lijst. Ik kan niet aangeven of dit wordt aangepast en binnen welke termijn. Afhankelijk van andere gebruikerservaringen. Bedankt voor het meedenken! Wordt gewaardeerd 🙂

Gebruik je ook het mailprogramma op je Nexus 7?
Mocht je dat nog niet hebben geprobeerd dab kun je via deze link de mail instellen . Ik heb de Nexus 7 tablet niet in de toestelhulp staan maar wel Google Nexus S. Deze heeft een soortgelijke interface. Succes!

Ik hoor graag als er nog vragen en/of suggesties zijn! 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Hi Nadia,
Fijn dat je mijn probleem oppakt en doorgeeft aan de ontwikkelaars. Ik hoop dat je er druk op blijft uitoefenen zodat het verbeterd wordt.
Op mijn Nexus 7 gebruik ik ook webmail en geen mailprogramma. De reden is dat wij veel in het buitenland zijn en mijn ervaring van jaren geleden met mailprogramma's was dat de meeste providers het versturen van mail blokkeerden of je moest allerlei moeilijke dingen doen. Toen heb ik besloten om alleen webmail te gebruiken want dat werkt altijd. Ik heb webmail 10 jaar gebruikt van OnsBrabantnet en omdat dat overgenomen is door KPN zit ik op KPN webmail.
Hallo Nadia,
Bedankt voor je reactie.
Zoals je begrijpt heb ik een zodanig aantal mappen aangemaakt dat zowel op het scherm van mijn laptop als tablet ik moet scrollen om bij de onderste mappen te komen. Op de laptop is verplaatsen het handigst via slepen, maar je moet dan wel eerst de onderste mappen op het scherm hebben.
Op de tablet kun je niet slepen dus ben je aangewezen op de functie "Verplaatsen naar". In de pop-up lijst van de mappen die dan verschijnt kun je niet scrollen met je vinger. Ook op de laptop kan dat niet met het muiswieltje. Je bent aangewezen op de dunne knoppen boven en onderaan de pop-up lijst. Deze zijn op de tablet zeer lastig aan te tikken omdat ze zo dun zijn.
Mijn vraag is dus of het scrollen in de pop-up lijst mogelijk gemaakt kan worden of de knoppen veel groter; dat zou ook al helpen.
Overigens mijn tablet is een Google Nexus 7 (2013) met Android 6.0.1
Reputatie 7
Badge +12
Hi Jan Mensink, Leuk dat je ons hebt gevonden op het Forum, welkom! 🙂 Als ik je goed begrijp wil je mail verplaasten naar een map in je webmail op de tablet.

Met een laptop of vaste pc is dit wat makkelijker te verslepen omdat het scherm wat beter is aangepast naar de verhoudingen van het beeld.

Ook handig! Je mail instellen op je tablet via het mailprogramma. Dat kan je doen met de toestelhulp van KPN .

Wat voor type tablet gebruik je? Dan zoek ik voor jou de juiste instellingen op om je mail in te stellen 🙂
Reputatie 7
Badge +12
Hi Jan, graag gedaan!
Ik begrijp dat je een fanatieke mail gebruiker bent en de nodige mapjes voor je mail hebt aangemaakt. Heel goed, dat maakt het overzichtelijk.

Ik zal je suggesties doorgeven in de verbetermonitor: groter maken van knoppen en/of scrollen in de pop-up lijst. Ik kan niet aangeven of dit wordt aangepast en binnen welke termijn. Afhankelijk van andere gebruikerservaringen. Bedankt voor het meedenken! Wordt gewaardeerd 🙂

Gebruik je ook het mailprogramma op je Nexus 7?
Mocht je dat nog niet hebben geprobeerd dab kun je via deze link de mail instellen . Ik heb de Nexus 7 tablet niet in de toestelhulp staan maar wel Google Nexus S. Deze heeft een soortgelijke interface. Succes!

Ik hoor graag als er nog vragen en/of suggesties zijn! 🙂
Reputatie 7
Badge +12
Helder! Ik snap nu waarom je niet de mailprogramma van je Google Nexus niet gebruikt.

Het klopt dat er voor inkomende en uitgaande mail een andere server wordt gebruikt. Deze twee stromen zijn gescheiden.
Het binnenhalen van e-mail kan met de juiste inloggegevens altijd. De uitgaande (SMTP-)mailserver is beveiligd en werkt alleen wanneer je op het KPN netwerk zit.

Bedankt voor je melding. Als je nog (andere) vragen hebt dan weet je ons te vinden! 🙂

Reageer