Beantwoord

Mail versturen met Planet e-mailadres

  • 26 June 2020
  • 9 reacties
  • 493 keer bekeken

Wij hadden een planet mailadres en nu dus een kpnmail mailadres. Het ontvangen gaat nog steeds via het planet mailadres, maar ik wil ook graag versturen met dit planet mailadres. Ik krijg dit met mijn n nieuwe laptop met windows mail niet voor elkaar. Is dit aan te passen en zo ja hoe?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door AndreWrdn 29 June 2020, 22:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wij hadden een planet mailadres en nu dus een kpnmail mailadres. Het ontvangen gaat nog steeds via het planet mailadres, maar ik wil ook graag versturen met dit planet mailadres. Ik krijg dit met mijn n nieuwe laptop met windows mail niet voor elkaar. Is dit aan te passen en zo ja hoe?

Hoe staan bij u de instellingen? Zo moeten ze staan:

 

zo staan ze ook bij mij

 

Reputatie 7
Badge +9

@JoanH Ik heb de volgende instellingen, en dat werkt prima:

Server voor binnenkomende mail: imap.kpnmail.nl  (zonder toevoegingen)

Server voor uitgaande mail (SMTP): mail.planet.nl  (zonder toevoegingen)

Uitvinken: SSL vereisen voor uitgaande mail

Na het instellen klikken op Gereed. Sluit daarna Mail af en wacht een paar minuten. Als het goed is werkt alles daarna zonder problemen.

Piet.

Helaas werkt dit ook niet :-(

 

Reputatie 4
Badge +2

Een paar stappen uitvoeren:

Inloggen op Mijn KPN

email instellingen aanpassen (even zoeken naar welke link dat daarvoor nodig is;

controleren dat het planet adres een alias is van het mailadres dat hierboven is aangemeld;

in Outlook de account instellingen opzoeken;

een van de opties is daar antwoordadres aangeven

 

Bij webmail is er ook een instelling mogelijk: start webmail, kies Instellingen, weer instellingen, email, nieuw bericht en kies standaard adres afzender.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @JoanH, ik kan me voorstellen dat je ook gewoon graag wilt versturen met jouw Planet e-mailadres. Dat moet geen probleem zijn. Lukt het bijvoorbeeld wel als je inlogt op Webmail en het daar test? Ben je er nog uit gekomen met de tips die je hier hebt gekregen?

Reputatie 7
Badge +19

Hi @JoanH, we hebben nog geen nieuwe reactie van je gezien hier, ik hoop dat dat een goed teken is. Zo niet, of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Bedankt voor de reacties, maar het is nog steeds niet gelukt helaas :-(

 

Reputatie 7
Badge +19

@JoanH Dat is jammer om te horen, goed dat je het laat weten! Dan kijken we verder. Kan je me vertellen wat je nog geprobeerd hebt? Heb je mijn suggestie ook geprobeerd en gecontroleerd of het wel lukt vanuit de Webmail?
 

Hoi @JoanH, ik kan me voorstellen dat je ook gewoon graag wilt versturen met jouw Planet e-mailadres. Dat moet geen probleem zijn. Lukt het bijvoorbeeld wel als je inlogt op Webmail en het daar test? Ben je er nog uit gekomen met de tips die je hier hebt gekregen?