Beantwoord

Mail versturen op het mobiele netwerk lukt niet

• 15 januari 2016
  • 35 reacties
  • 661 keer bekeken

Badge
De vraag is al diverse keren gesteld, maar nog niet zoals bij mij van toepassing: Ik heb KPN compleet, 2 mobieltjes Galaxy 4 en 5 en werkt met windows live mail, mailtjes ontvangen is geen probleem, maar mailtjes versturen op het mobiele netwerk lukt niet op beide toestellen, wel via wifi thuis. De helpdesk van kpn geeft een link waarmee je het probleem kan oplossen, maar in die handleiding staat alleen hoe je het moet instellen en zo staat het al, maar het werkt niet. Ook zegt de helpdesk dat er wat is veranderd, maar je mag zelf uitzoeken wat dan. Wie kan mij verder helpen?

* Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden

icon

Beste antwoord door wjb 17 januari 2016, 08:53

Gooi dan het oorspronkelijke account er eens af en maak hem opnieuw.

Doet hij het nu dan wel?

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Maar, wat voor emailadres gebruik je?@live? Welke instellingen gebruik je daarbij?

Robin
Badge
Ik gebruik@kpnmail.nl

Uitgaande email:

smtp server: mail.kpnmail.nl

beveiligingstype: geen

poort: 25

Reputatie 7
danny47 schreef op 15 jan '16 om 22:22u
De vraag is al diverse keren gesteld, maar nog niet zoals bij mij van toepassing: Ik heb KPN compleet, 2 mobieltjes Galaxy 4 en 5 en werkt met windows live mail, mailtjes ontvangen is geen probleem, maar mailtjes versturen op het mobiele netwerk lukt niet op beide toestellen, wel via wifi thuis. De helpdesk van kpn geeft een link waarmee je het probleem kan oplossen, maar in die handleiding staat alleen hoe je het moet instellen en zo staat het al, maar het werkt niet. Ook zegt de helpdesk dat er wat is veranderd, maar je mag zelf uitzoeken wat dan. Wie kan mij verder helpen?

Jij gebruikt dus Windows Live Mail op Android toestellen. Welke app gebruik je precies?

Met de standaard mail app en de instellingen zoals vermeld in dit topic is het geen probleem om mail te versturen.

Badge
Het is de standaard app, ik kon de emails ook altijd verzenden, maar ineens was het een week geleden ofzo niet meer mogelijk, waarschijnlijk een update ofzo?

Reputatie 7
danny47 schreef op 15 jan '16 om 23:45u
Het is de standaard app, ik kon de emails ook altijd verzenden, maar ineens was het een week geleden ofzo niet meer mogelijk, waarschijnlijk een update ofzo?

Ik verstuur met die instellingen gewoon nog overal ter wereld mijn mail, geen enkel probleem.

Ik heb een "kpnmail.nl" account met daarop een "planet.nl" alias en die laatste is het mailadres dat ik gebruik.

Kan jij hier eens een screenshot posten van jouw uitgaande mail instellingen?

Badge
2016-01-16 10.00.02.jpg

Hierbij de screenshot van de uitgaande email instellingen

Reputatie 4
Badge +4
Hallo Danny,

het versturen van email bij kpn werkt alleen nog maar met een authenticated server instelling, als je de gegevens gebruikt zoals  meld hierboven (zie "dit topic") in zijn bericht zou je vervolgens geen problemen meer moeten ondervinden.

suc6...... Groet Richard

Reputatie 7
Zo dus, duidelijker kan ik het niet maken.

Screenshot_2016-01-16-10-21-26.png

Badge
Bedankt voor de duidelijke uitleg, echter bij deze instellingen kan ik helemaal geen mails meer versturen, ook niet met wifi thuis. Ik neem aan dat

" instellingen voor uitgaande server " hetzeldfe is als  " instellingen voor uitgaande e-mail " ?

Reputatie 7
Moet je het niet gekker maken. ;)

Ik neem aan dat je bij gebruikersnaam wel jouw eigen emailadres hebt ingevuld en dat je het juiste wachtwoord hebt ingegeven.

Jouw emailadres eindigt toch op@kpnmail.nl, dan moeten die instellingen dus overal werken.

Anders maar weer een screenshot.

Badge
Ja, want als ik een verkeerd wachtwoord invult, dan kan hij de server niet vinden, zo weet ik dat het de juiste is en de gebruikersnaam eindigd op@kpnmail.nl

Reputatie 7
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik met die instellingen gewoon overal mijn mail kan versturen (thuis, onderweg en in het buitenland) terwijl jij met dezelfde instellingen geen mail kan versturen.

Nog twee vragen:

1. Wat staat achter het@tje in het emailadres van het account? (Dus niet waarmee je inlogt, maar het emailadres dat bij de naam van het account vermeld wordt.)
  2. Welk beveligingstype en poortnummer staan ingesteld?
Plaats ook eens een screenshot van de foutmelding die je krijgt bij het verzenden van mail.

Badge
daar staat ook:@kpnmail.nl

Hieronder een screenshot

IMG-20160116-WA0000.jpg

Badge
beveiligingstyp": TLS

poort 587

Badge
Ik heb de instellingen bij de galaxy 4 ingesteld zoals hier werd beschreven en die werkt nu goed, maar de galaxy 5 werkt nog steeds niet.

Reputatie 7
Badge +30
Maar, heb je op je S5 dan ook deze instellingen, of gebruik je daar een ander mailadres?

Robin
Badge
Ik gebruik op de S5 een ander emailadres met ander wachtwoord en wel dezefde instellingen

Reputatie 7
Badge +30
Maar is dat wel een KPN emailadres? (Wat staat er achter het apenstaartje?)

Robin
Badge
ook@kpnmail.nl

Badge
bij het account stond alleen een voornaam en nieta achter het@teken, maar dat heb ik nu veranderd, maar helpt niets

Reputatie 7
En vertel dan nu eens wat er achter dat @ teken staat, want dat is wat je gevraagd wordt.

Het antwoord op die vraag is cruciaal voor de oplossingsrichting.

Voor alle duidelijkheid, het gaat er dus om of het emailadres dat je op die S5 gebruikt een KPN emailadres is.

Dus "kpnmail.nl", "planet.nl", "kpnplanet.nl", "hetnet.nl", "freeler.nl" of een ander KPN "merk".

Badge
Maar dat heb ik toch al een paar keer gezegd? er staat@kpnmail.nl

Reputatie 7
Badge +30
Maar weet je zeker dat je dezelfde instellingen dan gebruikt? Want de instellingen in het eerder genoemde topic werken voor alle KPNMail (en hetnet e.d.) mailadressen. Ongeacht de telefoon of internetverbinding.

Robin
Reputatie 7
danny47 schreef op 16 jan '16 om 21:49u
Maar dat heb ik toch al een paar keer gezegd? er staat@kpnmail.nl

Ik had jouw laatste antwoord op de vorige pagina niet gezien. :$

Dan moet het met de instellingen uit dat aangehaalde topic gewoon werken.

Wat is er dan ingesteld bij de uitgaande server?

Plaats anders opnieuw een screenshot.

Badge
Hierbij een screenshot

IMG-20160116-WA0003.jpg

Reageer