Beantwoord

Mail verwijderd van telefoon wordt ook van de server verwijderd bij gebruik imap

  • 19 May 2019
  • 4 reacties
  • 1344 keer bekeken

Wanneer ik mail op mijn telefoon (Samsung S9) verwijder en ze vervolgens ook uit de prullenbak verwijder, zijn ze ook van de server verwijderd en kan ik ze niet meer ophalen met mijn pc.

Ik gebruik imap op mn telefoon en pop3 (outlook) op mijn pc. Ik kan bij imap op mijn telefoon nergens instellen dat ze nooit van de server verwijderd mogen worden.

Ik ben verplicht over moeten stappen van onsbrabantnet naar kpn. Bij de serverinstellingen bij OBN had ik dit probleem niet. Was ook imap ingesteld.
icon

Beste antwoord door Anonymous 19 May 2019, 14:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @JB66

Zou je hier eens na kunnen kijken: Emailinstellingen Samsung S9, ik hoop dat je er uit komt.
@JB66 Wat je beschrijft is simpelweg hoe email via een IMAP client programma werkt. Dus 2 richtingen syncronisatie.
Als je dat niet wilt, kun je POP3 gebruiken, of zoals Dennis al aangeeft toch ergens een methode of instelling zien te vinden die email via IMAP maar in 1 richting laat synchroniseren. Het kan wel, maar dan moet de email client daar extra functionaliteit voor hebben.
Dank voor de reacties. Zal toch voor pop3 moeten kiezen. Zeker nu m'n pc de geest heeft gegeven en er echt een nieuwe moet komen.
Reputatie 7
Badge +24
Wanneer ik mail op mijn telefoon (Samsung S9) verwijder en ze vervolgens ook uit de prullenbak verwijder, zijn ze ook van de server verwijderd en kan ik ze niet meer ophalen met mijn pc.

Ik gebruik imap op mn telefoon en pop3 (outlook) op mijn pc. Ik kan bij imap op mijn telefoon nergens instellen dat ze nooit van de server verwijderd mogen worden.

Ik ben verplicht over moeten stappen van onsbrabantnet naar kpn. Bij de serverinstellingen bij OBN had ik dit probleem niet. Was ook imap ingesteld.

Ja dat is de bedoeling ook van IMAP. Dat als je iets op het ene apparaat verwijderd, dat het op de andere apparaten ook verwijderd is. Waarom zou je een mail die je op je telefoon verwijderd en zelfs uit de prullenbak gooit, vervolgens alsnog toch op je pc willen hebben?

En als je pc de geest geeft, dan is IMAP juist een uitkomst. Want je vult op de nieuwe pc de inloggegevens weer in je mailprogramma is, je knippert 2x met je ogen en je heb alle mail weer.

Reageer