Beantwoord

Mail verwijderd zowel op mobiele telefoon als op de pc

  • 26 March 2019
  • 9 reacties
  • 7668 keer bekeken

Als ik e-mail verwijder op mobieltje, dan verdwijnt mail ook op desktop. Hoe kan ik dat voorkomen?
icon

Beste antwoord door Susan_ 26 March 2019, 21:40

Bekijk origineel

9 reacties

Hallo @Sjaak E ,
Dan heb je de email volgens het IMAP-protocol ingesteld, dan gebeurt dat.
Je werkt dan namelijk rechtstreeks in de mailserver, iedere wijziging zie je dan ook (niet meer) terug in de andere apparaten.
Als je dat niet meer wilt zul je je account volgens het POP-protocol in moeten richten.
Je moet het dan wel op ieder apparaat zo instellen dat er een vinkje staat bij mail behouden op server anders haal je bijvoorbeeld de mail binnen op je mobiel, is de server leeg en kun je de mail niet meer downloaden op je pc.
Succes☺️
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Sjaak E, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Zoals Jan hierboven al uitgelegd heeft, heeft het te maken met je instellingen. Heb je het ingesteld met IMAP, dan worden de mailboxen op alle apparaten gesynchroniseerd. Wil je dat niet, moet je POP3 instellen. Op deze site vind je de server instellingen voor POP3, en via dit stappenplan kan je POP3 instellen op jouw apparaten! Dit doe je door het huidige account te verwijderen (eerst op 1 apparaat) en opnieuw in te stellen met POP3. Het wijzigen van alleen de serverinstellingen gaat namelijk niet werken helaas.

Heb je hier nog meer vragen over, dan hoor ik het graag!
Reputatie 7
Badge +21
Het kan ook gebeuren met POP
Als je Apple producten hebt en je hebt Synchroniseren aan staan.
D.w.z. komt het op de één binnen, komt het ook op de ander binnen, maar ook verwijder je het op de één dan verwijder je het ook op de ander.
Meestal is dat handig, maar je kunt het gelukkig ook uitzetten.
Het makkelijkste is om dit via iTunes te doen.
Reputatie 7
Badge +21
@Sjaak E, ik ga er vanuit dat het inmiddels opgelost is want ik heb geen reactie meer gezien. Zo niet, dan weet je ons te vinden! 😉
Ik kreeg van jullie de indruk dat ik van IMAP naar POP3 moet, terwijl het onderstaande bericht bij Overzicht mailserver instellingen mij precies andersom lijkt:

Het verschil tussen IMAP en POP3
Bij gebruik van IMAP blijven je e-mailberichten op de KPN server staan. Zo heb je met een tablet, smartphone of een computer altijd overal toegang tot je e-mailberichten. IMAP staat voor Internet Message Access Protocol. Maak je gebruik van POP3, dan download je de e-mailberichten naar je apparaat. Hiermee zijn ze van de KPN server af en dus niet met een ander apparaat nog op te halen.

Ik maak nu gebruik van POP3. Moet ik toch naar IMAP ?
Reputatie 7
Badge +21
@Sjaak E, het hangt er vanaf hoe je e-mail wil gebruiken. Met POP3 haal je het op één apparaat op, en kan je het niet terugvinden op andere apparaten. Gebruik je IMAP, dan kan je het op alle apparaten ophalen. Als je dan een mail of map verwijderd, verwijder je het meteen op alle ingestelde apparaten. IMAP wordt wel aanbevolen, zodat je de mails blijft behouden (mits je ze niet verwijderd). Maar Jan-D zegt ook dit in het eerste bericht, over POP :
Je moet het dan wel op ieder apparaat zo instellen dat er een vinkje staat bij mail behouden op server anders haal je bijvoorbeeld de mail binnen op je mobiel, is de server leeg en kun je de mail niet meer downloaden op je pc.

Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POP alle e-mail van de mailserver wordt gedownload (en dus op andere apparaten niet zichtbaar wordt) en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan (afhankelijk van de instellingen).
Reputatie 7
Badge +21
@Sjaak E, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Heb je het inmiddels naar je wens kunnen instellen? 🙂
Ik ga daar vrijdag mee aan de slag
Reputatie 7
Badge +21
Prima! Mocht je nog ergens tegenaan lopen dan weet je me te vinden 🙂

Reageer