Beantwoord

Mail verwijderen uit webmail

• 2 juli 2017
  • 5 reacties
  • 1715 keer bekeken

als ik mail verwijder in mijn web mail verwijder ik ze ook in mijn gewone mail?
icon

Beste antwoord door Joran 2 juli 2017, 15:11

Welkom Peet! Dat ligt er aan hoe je het e-mailprogramma hebt ingesteld. Kort samengevat: Waarschijnlijk wel.

Er zijn twee manieren om de e-mail op te halen;
- imap (imap.kpnmail.nl): de mail blijft op de server staan
- pop3 (pop.kpnmail.nl): de mail wordt opgeslagen in het mailprogramma

Bij imap is de mail overal weg als je die verwijdert. Bij pop3 zie je waarschijnlijk alleen nieuwe mail op de webmail. Als je die verwijdert komen ze niet binnen in het mailprogramma. Er is een uitzondering; als je pop3 gebruikt kun je instellen dat de mail op de server moet blijven staan. Alleen dan heeft het verwijderen van mail in de webmail geen effect op mail in het mailprogramma.

Hopelijk beantwoord dit je vraag. Zo niet, laat het weten!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom Peet! Dat ligt er aan hoe je het e-mailprogramma hebt ingesteld. Kort samengevat: Waarschijnlijk wel.

Er zijn twee manieren om de e-mail op te halen;
- imap (imap.kpnmail.nl): de mail blijft op de server staan
- pop3 (pop.kpnmail.nl): de mail wordt opgeslagen in het mailprogramma

Bij imap is de mail overal weg als je die verwijdert. Bij pop3 zie je waarschijnlijk alleen nieuwe mail op de webmail. Als je die verwijdert komen ze niet binnen in het mailprogramma. Er is een uitzondering; als je pop3 gebruikt kun je instellen dat de mail op de server moet blijven staan. Alleen dan heeft het verwijderen van mail in de webmail geen effect op mail in het mailprogramma.

Hopelijk beantwoord dit je vraag. Zo niet, laat het weten!
Bedankt voor deze duidelijke uitleg.
Ik voel me als leek helemaal opgelucht, zeker ook nu ik
deze materie ( dit probleem voor mij ) onder de knie heb.
Bedankt GerryM
ik wil graag mijn webmail gebruiken maar het is vol u blijft mail sture met mail is vol maar geen beschijving
hoe er uit
Reputatie 7
Badge +20
Hallo gwenliamgwenliam, welkom op ons Forum!
Ik begrijp dat er niet helemaal uitkomt wat betreft het verwijderen van mailtjes uit de Webmail omgeving. Dan ga ik je hierbij helpen! Wanneer je ingelogd bent bij Webmail van KPN, zie je allereerst het overzicht van de berichten. Voor die berichten staat een hokje, als je die aanvinkt krijg je de opties 'Verwijderen, Spam en Verplaatsen'. Vink je meerdere aan, verwijder je ook al die mailtjes. Als je 1 mail hebt aangeklikt (wordt dan blauw bij selecteren) en je houdt 'SHIFT' op het toestelbord ingedrukt, kan je een heleboel selecteren in één keer.
Let er op dat je dan ook de verwijderde items (prullenbak) ook weer verwijderd. En vaak staat er bij verzonden ook nog wel wat mailtjes tussen! Er is ook een handige optie om berichten in de prullenbak automatisch te verwijderen als je uitlogt. Dit kan je vinden onder Instellingen > E-mail (3e optie, prullenbak leegmaken: automatisch de prullenbak leegmaken bij uitloggen).

Ben je hiermee geholpen?
Reputatie 7
Badge +20
@gwenliamgwenliam, is het inmiddels gelukt middels de instructies die ik had gegeven?

Reageer