Beantwoord

Mail verzenden buitenshuis lukt niet

  • 12 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 245 keer bekeken

Ik kan buitenshuis (dus met andermans WiFi of met 4G) niet mailen. Ik krijg de bekende melding dat de server relaying niet toestaat. De toestelhulp heeft niet geholpen. Ook het deïnstalleren en opnieuw automatisch installeren via de website van KPN niet. Ook de tips op het forum helpen niet.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door huistijger 13 augustus 2018, 08:06

Nee, helaas. De server voor uitgaande mail stond op SMTP.kpnmail.nl. Gewijzigd in mail.kpnmail.nl, maar zonder resultaat. Ik word hier een beetje moe van......
Heb je bij de smtp gegevens wel ingevult:
Bij hostname smtp.kpnmail.nl (kleine letters)
Heb je identiteitscontrole wel op Wachtwoord gezet?
Je volledige gebruikersnaam ingevult? (naam@kpnmail.nl)
Je wachtwoord ingevult?
TLS of SSL op ja gezet ?
en poort 587 ingesteld ? (Poort 21 geeft meestal moeilijkheden dat is n.l. een onveilige poort)
Als je dat gedaan hebt dan moet je overal email kunnen verzenden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Dus deze tips helpen ook niet:
https://forum.kpn.com/e-mail-10/e-mail-versturen-smtp-server-instellen-360421
https://forum.kpn.com/e-mail-10/overal-mail-versturen-nu-mogelijk-authenticated-smtp-server-actief-348101
Nee, helaas. De server voor uitgaande mail stond op SMTP.kpnmail.nl. Gewijzigd in mail.kpnmail.nl, maar zonder resultaat. Ik word hier een beetje moe van......
Reputatie 7
Plaats dan eens screenshots van de instellingen.
Uiteraard wel even persoonlijke gegevens wegpoetsen.
Wat is het domein van het e-mailadres?
Welk mailprogramma gebruik je?
Reputatie 7
Badge +18
Nee, helaas. De server voor uitgaande mail stond op SMTP.kpnmail.nl. Gewijzigd in mail.kpnmail.nl, maar zonder resultaat. Ik word hier een beetje moe van......
Heb je bij de smtp gegevens wel ingevult:
Bij hostname smtp.kpnmail.nl (kleine letters)
Heb je identiteitscontrole wel op Wachtwoord gezet?
Je volledige gebruikersnaam ingevult? (naam@kpnmail.nl)
Je wachtwoord ingevult?
TLS of SSL op ja gezet ?
en poort 587 ingesteld ? (Poort 21 geeft meestal moeilijkheden dat is n.l. een onveilige poort)
Als je dat gedaan hebt dan moet je overal email kunnen verzenden.

Reageer