Beantwoord

Mail verzenden vanuit KPN naar Hotmail

  • 14 september 2018
  • 3 reacties
  • 612 keer bekeken

Het volgende mail probleem doet zich bij mij voor:

Vooraf:
Ben in bezit van standalone PC; Windows 10; mail programma Win 10.
In mail programma van Win 10 drie types mailaccounts:
@kpnmail.nl; @gmail.com en hotmail.com.

Probleem:
• Mail verzonden vanuit @gmail naar @hotmail visa versa OKE
• Mail verzonden vanuit @kpnmail.nl naar hotmail.com, mail komt niet aan in hotmail.com
• Mail verzonden vanuit @hotmail.com naar @kpnmail.nl OKE
• Mail verzonden vanuit @hotmail.com naar @gmail.com OKE
• Mail van familielid met kpn mailadres naar mijn @hotmail.com OKE
• Email verzonden vanuit WEBMAIL van kpn naar @hotmail.com komt niet aan in hotmail.com

De volgende acties ondernomen:
• Telefonische contact opgenomen het KPN, instellingen gecontroleerd en wees mij naar helpdesk van outlook!.
• Telefonisch contact opgenomen met support en technische ondersteuning Microsoft (outlook). Alles gecontroleerd zowel bij KPN mail instellingen en mail instelling outlook.
Hij verwees mij naar KPN!
• Beide accounts van kpn en hotmail verwijderd en weer toegevoegd
• Backup van een maand terug opnieuw geïnstalleerd.
• Experia Box V10 herstart.

Instellingen:
KPN mail account:
Imap.kpnmail.nl:993:1
Smtp.kpnmail.nl:587:0

4 vinkjes geplaats bij:
• Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist;
• Zelfde accountsgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail;
• SSL vereisen voor inkomende e-mail;
• SSL vereisen voor uitgaande e-mail.

Ook hier verschillende varianten uitgeprobeerd zoals: Zonder 1 bij IMAP en zonder 0 bij SMTP.
Vinkjes uit en weer aan.

Ik weet niet meer wat ik kan ondernemen KPN en Microsoft wijzen naar elkaar en ik zit er tussen.
Gaarne ondersteuning en ideeën van het Form

Groet

BBen
icon

Beste antwoord door BBen 18 september 2018, 15:32

Beste Marina,
Je hebt een wonder verricht.
Bij de IMAP: 993:1 verwijderd en bij de SMTP: 587:0 verwijderd.
Hartelijk dank, Opgelost
Groet Ben
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo BBen, welkom op het forum. Zo te lezen heb je al heel wat geprobeerd om het werkend te krijgen. Het is een heel verhaal, maar het komt er op neer dat je geen e-mails kunt versturen van je KPN e-mailadres naar een Hotmail e-mailadres. Gaat het hierover meerdere Hotmail e-mailadressen of alleen je eigen? Om een duidelijker beeld te krijgen van de instellingen heb ik een voorbeeld toegevoegd. Staan je instellingen ingesteld zoals het staat op het voorbeeld? Zo niet, dan zou je de instellingen die in deze link staan nog eens kunnen doornemen. Je hebt Webmail ook geprobeerd, hier werkt het ook niet mee. Misschien is het een idee om een andere e-mailprogramma te testen? Bijvoorbeeld Outlook?

Beste Marina,
Je hebt een wonder verricht.
Bij de IMAP: 993:1 verwijderd en bij de SMTP: 587:0 verwijderd.
Hartelijk dank, Opgelost
Groet Ben
Reputatie 7
Badge +19
Wat fijn om te lezen dat het na vele pogingen eindelijk is opgelost 😃 De aanhouder wint! Als je nog eens vragen hebt, dan zien we je graag weer terug op ons forum. Fijne dag nog Ben 🙂

Reageer