Beantwoord

Mail weg?

• 17 juni 2018
  • 7 reacties
  • 279 keer bekeken

Af en toe kijk ik online via webmail mijn berichten. Afgelopen vrijdag stond er een bericht online (van donderdagavond), maar 's-avonds met mail ophalen kwam het niet binnen. Online is het ook niet meer terug te vinden. Waar is het bericht en misschien meerdere berichten gebleven? Staan ze nog op jullie server?
icon

Beste antwoord door Vikash 20 juni 2018, 21:02

Helaas is dat bij KPN niet mogelijk. Als het mailtje niet meer zichtbaar is via webmail dan kunnen we dat ook niet meer herstellen. Zou je het de komende tijd wel in de gaten willen houden. Dat het één keer gebeurd is, is al erg genoeg.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Heel simpel: Webmail == de mailserver. Dat is altijd een 1:1 overzicht van de emails.
Ik vermoed, dat deze naar een apparaat gedownload zijn met POP (bijvoorbeeld naar Outlook op een PC) en bij het downloaden zijn verwijderd vanaf de server.

Robin
Lijkt me sterk. Waar zou het dan moeten staan? Dan moet het terug te vinden zijn.
Het is een pc waarop geen mailprogramma is geïnstalleerd, we werken daarop alleen met OWA.
Ik heb vandaag op dezelfde pc weer 2 mails geopend en die zijn wel gewoon binnengekomen!
Reputatie 7
Badge +16
Goedemiddag @Liz13. Welkom op het forum!

Wat vervelend dat je deze mail kwijt bent. Als deze mail niet meer terug te vinden is via Webmail dan is het helaas niet meer terug te halen. Als je inlogt via webmail dan krijg je een overzicht van alle mailtjes die bij ons op de server staan, zoals @RobinFlikkema al aangeeft. Lees je de mail uit op verschillende apparaten?
Soms bekijk of lees ik mijn hetnet mail op mijn werk op een pc, via webmail.kpnmail.nl en heel af en toe beantwoord ik ook wel eens iets al het belangrijk is. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het bericht dan totaal verdween en thuis niet meer binnen kwam. Ik hoop echt dat er niet meer berichten zijn verdwenen. Ik herinner me wel dat mijn eigen pc bij binnen halen wel een soort van vastliep die avond dus hoopte ik dat het bericht ergens "in de lucht" was blijven hangen. Het is echter nergens meer!
Bij jullie werkt het dus anders als bij hotmail (outlook) daar kun je verwijderde mail nog een bepaalde tijd terughalen.
Reputatie 7
Badge +16
Helaas is dat bij KPN niet mogelijk. Als het mailtje niet meer zichtbaar is via webmail dan kunnen we dat ook niet meer herstellen. Zou je het de komende tijd wel in de gaten willen houden. Dat het één keer gebeurd is, is al erg genoeg.
Ik zal erop letten de komende tijd.
Gelukkig had ik wel de afzender gezien en het half gelezen, dus kon ik actie ondernemen om navraag te doen waarover het ging.
Dit klinkt als hetzelfde probleem dat ik nu al een paar keer heb gehad: emails zijn spontaan verdwenen uit mijn webmail inbox, terwijl ik ze nooit anders dan via webmail bekeken heb. Dit is een paar weken geleden bij mij voor het eerst gebeurd, en vandaag ook weer.

Reageer