Beantwoord

Mail wordt geweigerd bij ontvanger: foutcode 550 5.0.0 Mail rejected

  • 9 May 2019
  • 4 reacties
  • 283 keer bekeken

Beste,

Ik zie van een maand geleden een soortgelijk probleem, maar zie niet goed wat ik moet aanleveren om het te laten controleren.

Sinds twee weken komen bij verschillende ontvangers (@hetnet.nl, @telfort.nl, @kpn.com, etc) de mails niet meer binnen: 550 5.0.0 Mail rejected

Kan dit aan de spamfilters van KPN liggen? Kan dit worden nagekeken? Ik kan nu geen mailcontact hebben met deze mensen.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 10 May 2019, 15:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @mirjam.abbes Die melding betekent dat het afleveren van de mail wordt geweigerd. Dit is vaak op basis van de inhoud van het bericht en/of de afzender. Misschien dat ons spamfilter hiervoor te streng is afgesteld. Je kunt dit melden bij onze Abuse afdeling. Als je een korte toelichting, het bounce-bericht (de mail met de foutcode) en een kopie van het originele bericht meestuurt kunnen mijn collega's nakijken of dit een probleem is in ons spamfilter. Mocht dit onterecht gebeuren, dan wordt het uiteraard hersteld.

Stuur het originele bericht met foutcode mee in de bijlage + korte toelichting door naar: valse-email@kpn.com. Laat je weten of het in orde is gekomen?
dag Bart,

Hartelijk dank voor jouw uitgebreide reactie.
Ik heb op 16 mei jouw instructies opgevolgd, een mail gestuurd dus, maar nog geen reactie terug ontvangen.

groeten Mirjam
Reputatie 7
Badge +21
Wat vreemd dat je nog geen reactie hebt ontvangen. @Dennis ABD Weet jij misschien waarom Mirjam nog geen reactie heeft ontvangen?
Reputatie 7
Badge +7
Ja, de boel is naar het verkeerde adres gestuurd. valse-email is voor het rapporteren van phishing en word niet actief bekeken, anders dan om nieuwe phishing en spam runs te identificeren.

Stuur de mail naar abuse@kpn.com, en wij pakken het asap op.

Reageer