Beantwoord

Mail wordt niet meer binnengehaald op eigen netwerk

  • 14 September 2021
  • 4 reacties
  • 70 keer bekeken

Van het ene op andere moment is de mail van één domein niet meer op te halen door de mailclients. Het gaat om meerdere apparaten (W10/Android/IOS). 
Het vreemde is dat het om één specifiek domein gaat en alleen het thuisnetwerk. Zodra er naar een ander netwerk wordt overgeschakeld komt de mail wel binnen. 

De provider van de mail kan niets bijzonders ontdekken aan de mailserver kant en KPN kan niets ontdekken aan de verbinding. 

Heeft iemand een idee waar dit in kan zitten?   

 

icon

Beste antwoord door Vaart 15 September 2021, 18:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Krijgt u een foutmelding? Word er gebruik gemaakt van SSL ? 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Vaart, welkom. 

Wat vervelend dat jij jouw mail niet meer op kan halen. Vaak heeft dat met de beveiliging te maken. Als jouw mailbox niet goed is beveiligd, (SSL) kan het zijn dat de inkomende server geblokkeerd wordt. Op onze servicepagina Toestelhulp kan je een overzicht vinden van mail-instellingen per provider. 

Dank voor de reacties en vragen.
Er wordt gebruik gemaakt van SSL, de instellingen staan nu z'n 5 jaar op deze manier ingesteld en daar is/was niet in gewijzigd. Als dat wel zo was had ik mijzelf aan kunnen kijken :grinning: De instelling van SSL kan volgens mij ook niet de oorzaak zijn, immers binnen het eigen thuisnetwerk werkt het niet meer maar daarbuiten via een ander netwerk en met dezelfde instellingen wel.
De melding is dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de mailserver.

Vanuit de mailprovider (niet KPN) is er ook actief meegekeken of mijn domein of IP adres op een blacklist zou staan. Dat was niet het geval.  Voor de zekerheid wel wat zaken op de Whitelist geplaatst.

Ondertussen is het probleem wel opgelost! De mail kwam zo maar weer binnen………… :open_mouth: Wat de oorzaak is geweest ik weet het niet en heb ik ook niet te horen gekregen. 

Ik ben in ieder geval blij dat de mail weer binnen komt. 
Als er iemand is die dit kan verklaren zou mooi zijn. Zelf denk ik dat het ergens in de verbinding ligt. Kwam er vanochtend achter dat een apparaat geen verbinding meer kon maken met internet via het gastennetwerk van de modem. Ook dat is nu opgelost.

Reputatie 7
Badge +13

@Vaart, fijn om te horen dat het is opgelost!