Beantwoord

Mailaccount @xmsnet.nl koppelen aan outlook 2019

  • 10 May 2021
  • 10 reacties
  • 316 keer bekeken

Hoe moet ik mijn mailaccount @xmsnet.nl koppelen aan outlook 2019. Dit account staat niet in het lijstje.

 

icon

Beste antwoord door Salamander 19 May 2021, 13:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Ter aanvulling : ik heb heb vrijwel alles geprobeerd wat ik vond in het forum, dus ook via het configuratiescherm. Uiteindelijk de helpdesk gebeld maar die gaf het advies gewoon mijn bestaande serverinstellingen over te nemen, Helaas, dat lukt ook niet. Wie helpt?

Reputatie 7

Hoi @Salamander, welkom op het forum. Om een e-mailadres te kunnen lezen moet die ingesteld worden in het mailprogramma. Je zegt dat je al vrijwel alles hebt geprobeerd, maar het is me niet duidelijk wat precies. Zou je dat kunnen toelichten? 

Op onze site hebben we ook een overzicht die je helpt om de mail stap voor stap in te vullen, heb je die bijvoorbeeld al gevolgd: E-mail instellen, gebruiken & problemen oplossen?

Dag Jasper, Fijn dat je reageert. Het lijkt me dat di probleem eerder moet zijn gemeld. Ik heb, zoals geadviseerd door de helpdesk, alle stappen gevolgd door mijn bestaande instellingen voor pop3 (pop.xmsnet.nl)  met poortnummer 995 en smtp (smtp.xmsnet.nl) met poortnummer 25 in te voeren. De foutmelding daarna is dat ik hiermee geen inkomende berichten kan ontvangen.

Ook de informatie in de link heb ik opgevolgd. Maar, zoals gezegd, ik kom nergens het verouderde account @xmsnet.nl tegen. Dus vraag ik me af of deze koppeling aan outlook mogelijk is.

Reputatie 7

Wat bedoel je precies met koppelen dan @Salamander? Als je de instellingen volgt zoals op de site beschreven kan het mailprogramma de e-mail ophalen en hoeft er verder niets gekoppeld te worden. 

XMSNet adressen zijn meegekomen van Telfort, toen we samen verder zijn gegaan. Je kunt de KPN mailservers gebruiken in je instellingen, die zijn geschikt voor al onze e-mailadressen.

Dag Jasper, In Outlook bestaat de mogelijkheid om je bestaande mailaccounts in te voeren. Dus dan koppel je je mailadressen aan Outlook. in plaats van die apart in te stellen. Inmiddels heb ik mijn gmail.com adres al gekoppeld. Dat maakt het geheel in Outlook overzichtelijker en je kan makkelijk schakelen tussen je mailaccounts. Op mijn nieuwe PC moet ik daarvoor o.a. de instellingen van @xmsnet.nl invoeren. Maar die werken niet in Outlook. Uit je antwoord begrijp ik dat ik de instellingen van de mailservers van KPN kan gebruiken. Dat ga ik proberen en je hoort het resultaat daarna.

Dag Jasper, Jouw aanwijzingen in Outlook heb ik precies opgevolgd maar zonder resultaat. Daarna heb ik geprobeerd mijn mailaccount @xmsnet.nl in te voeren in windowsmail op mijn nieuwe PC maar daar krijg precies dezelfde foutmelding voor inkomende mails als in Outlook.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Opnieuw attendeer ik erop dat @xmsnet niet vermeld staat bij de andere mailaccounts die met Kpnmail zijn verbonden. Zie de link hierboven. Ik zou nu toch graag een antwoord krijgen met de juiste instructies. Gaat dat lukken?

 

Reputatie 7
Badge +19

Lukt het wel om in de online versie van de e-mailadressen te komen met de accountgegevens?

Jeroen, ik zeg toch dat mijn e-mailadres @xmsnet.nl niet in de online versie voorkomt!

Mogelijk dat het daarom niet lukt. Graag hoor ik wat ik moet doen want zonder e-mail op mij nieuwe PC kan ik niet werken. Dit probleem moet toch niet nieuw zijn. Ik ben tochniet de enige met een xmsnet.nl extensie.

 

Na veel zoekwerk en onjuiste adviezen van de helpdesk heb ik zelf de oorzaak gevonden en het probleem opgelost. Achteraf vrij logisch: je moet in het gekozen mailprogramma (Windows 10 of Outlook in mijn geval) voor inkomende mailberichten niet de inloggegevens van je mailaccount invoeren maar van diens server (webmailadres). Je kan ook je mailadres invoeren en dat voor inkomende berichten koppelen aan de inloggegevens van de server. Het webmailadres en mailadres verschillen en hebben een verschillend wachtwoord maar eindigen beide op xmsnet.nl omdat eerst Telfort en daarna haar opvolger KPN doorkoppeling hebben geregeld. Ik hoop met deze toelichting toekomstige vastgelopen zoekers van dienst te zijn.

Reputatie 7
Badge +30

Sorry voor de late reactie van onze kant, @Salamander :-(. Fijn dat je het op hebt kunnen lossen en bedankt dat je uitvoerig uitlegt wat je gedaan hebt! Zo zijn inderdaad wellicht anderen ook geholpen.