Beantwoord

Mailaliassen verplaatsen naar andere mailbox

  • 29 September 2021
  • 7 reacties
  • 89 keer bekeken

Reputatie 1

Heb het onderwerp hier al vaker langs zien komen en had al bij een bestaand topic gereageerd, maar wellicht dat een nieuwe vraag beter werkt.  Ik wil e-mailaliassen naar een ander e-mailaccount van KPN verplaatsen (i.v.m. een samenwoning). Ik heb al contact gehad met de telefonische helpdesk, maar het antwoord was dat dit niet langer mogelijk is en dat de enige manier om mijn eigen e-mailaliassen te behouden het nemen van een e-mail only account is (a € 7,50 per maand na een eerste gratis jaar). Hier op het forum lees ik dat het nog steeds mogelijk moet zijn, dus daar ontvang ik graag hulp bij (omdat dit niet door de gebruiker zelf geregeld kan worden).

icon

Beste antwoord door WMG-N 30 September 2021, 08:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @HJ13 , vul in het privédeel van je profiel de relevante gegevens in en de mailaccounts/adressen waar het om gaat, dan komt een moderator er op terug.

 

Reputatie 7
Badge +10

@HJ13 

Het verplaatsen van emailadressen/-account is inderdaad wel mogelijk. Vermeld bij jouw profiel hier op het forum bij “Opmerkingen” beide klantnummers en email-accounts in. Maak goed duidelijk welk account (+ aliasen) moet worden verplaatst naar welk klantnummer. En welk abonnement moet worden opgeheven. Als dat gebeurt is plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator. De moderator kan dat account voor jouw verplaatsen.

Het is aan te raden dat jij en jouw partner elk een apart emailaccount blijven houden. Want anders ontvangen jij en jouw partner elkaars email.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @HJ13, ik zie dat je in het andere topic aan hebt gegeven dat het bij een 2e poging via de telefonische klantenservice wél is gelukt, top!

Het verhuizen van mailboxen naar een ander klantnummer is iets dat maar zelden voorkomt, ik kan me dus voorstellen dat de wat nieuwere collega's niet weten dat dit mogelijk is als ze voor het eerst geconfronteerd worden met zo'n verzoek. Jammer dat de betreffende collega er niet aan heeft gedacht om hier even navraag over te doen, maar wel heel fijn dat de 2e medewerker wel direct actie heeft ondernomen en dat het inmiddels geregeld is :blush:

Reputatie 1

Het is inderdaad opgelost @Maja_ , had ik hier nog willen laten weten, maar er kwam wat tussendoor waardoor ik er niet meer aan gedacht heb. Inderdaad jammer dat de eerste collega (ook na navraag, want dat deed ze wel) niet wist dat het moest kunnen, maar de tweede collega heeft het woensdag weer helemaal goed gemaakt voor mij :slight_smile:

Reputatie 1

@HJ13

Het is aan te raden dat jij en jouw partner elk een apart emailaccount blijven houden. Want anders ontvangen jij en jouw partner elkaars email.

Dat hadden we inderdaad al geregeld bij m'n partner door daar een tweede emailaccount aan te maken waar de aliassen naar toe verplaatst konden worden, maar bedankt voor de aanvullende tip @Willy22, die is zeker heel nuttig!

maar het antwoord was dat dit niet langer mogelijk is en dat de enige manier om mijn eigen e-mailaliassen te behouden het nemen van een e-mail only account is (a € 7,50 per maand na een eerste gratis jaar).

En dat terwijl je bij een onafhankelijk mail provider veel goedkoper uit bent
mailbox.org vanaf €1 p/m

posteo.de vanaf €1 p/m

tutanota.com vanaf €1 p/m en gratis

proton mail vanaf +/- €48 p/j en gratis

gmx.com gratis

Reputatie 7
Badge +20

Het is inderdaad opgelost @Maja_ , had ik hier nog willen laten weten, maar er kwam wat tussendoor waardoor ik er niet meer aan gedacht heb. Inderdaad jammer dat de eerste collega (ook na navraag, want dat deed ze wel) niet wist dat het moest kunnen, maar de tweede collega heeft het woensdag weer helemaal goed gemaakt voor mij :slight_smile:

Kan gebeuren, geen probleem hoor! 

Helemaal top dat de 2e medewerker het toch goed voor je op heeft gelost :blush: