Beantwoord

Mailblokkade

  • 2 July 2020
  • 5 reacties
  • 123 keer bekeken

Vanaf 1 juli worden mails verstuurd vanaf het mail adres: **********@*****.com geblokkeerd door kpnplanet. Zie bijlage. Ik heb hierover gechat met een medewerker van KPN, maar die heeft op zeker moment de chat beeindigd. Chat historie heb ik nog bewaard, voor het geval dat interessant is. Omdat de mails niet in de spam box komen, maar echt geblokkeerd worden, moet het wel aan de instellingen van de KPN mail server liggen. Dezelfde mail is ook naar andere adressen gestuurd, o.a. naar die van mijn vrouw, dus het ligt ook niet aan de verzender of zijn mailserver. Graag hulp. Bedankt!

 

*admin: gegevens verwijderd en weggepoetst van de afbeelding i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door RBxx 2 July 2020, 21:17

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ErwinSnip 

De melding 550 5.0.0 Mail rejected betekent normaal gesproken dat het KPN spamfilter de mail als Spam bestempelt en daarom weigert. De verzender ontvangt dan een “bounce” bericht met deze melding.

Neem contact op met KPN Abuse (de beheerders van het KPN spamfilter) via abuse@kpn.com 

Zij zullen dit dan onderzoeken/oplossen.

Super! Bedankt!

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan, Erwin.

Nog één suggestie. Dit is een openbaar forum, haal daarom privégegevens (emailadressen) weg. Via de drie puntjes rechtsonder en dan 'Bewerk' kan je dit tot 1 uur na plaatsing aanpassen.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @ErwinSnip, welkom op het Forum!

Ik zie dat Ruud je al de juiste informatie en linkjes heeft gegeven. Heb je het inmiddels samen met KPN abuse kunnen oplossen en kan je weer vrijuit mailen?

Mocht je, nu of in de toekomst, nog (andere) vragen hebben dan hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +21

@ErwinSnip ik heb geen reactie meer van je gezien. Is jouw mailprobleem inmiddels opgelost?

Reageer