Beantwoord

Mailbox meld vol maar niet heus!!

• 8 september 2017
  • 5 reacties
  • 823 keer bekeken

Sind ik mijn mailbox heb overgezet van POP3 naar IMAP geeft de hij aan dat hij voor ca 95% vol zit terwijl dat niet zo is.
EN ja ik weetdat je de prullebak ook leeg moet maken en de concepte, spam e.d. worden ook mee geteld etc, kortom alles gecontrollerd, maar hij blijft aangeven dat hij nagenoeg vol zit terwijl als ik alle boxen optel ik op ca 20% uitkom.
Ik heb ergens op een KPNforum gelezen dat de KPN er achter de schermen iets aan kan doen.
Bij deze wil ik dan ook verzoeken om er naar te kijken.
Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Maaike_ 19 september 2017, 11:19

@Henk055 gezien ik geen reactie meer van je ontvangen heb, ga ik er vanuit dat het probleem opgelost is.

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Goedemorgen @Henk055, welkom! Jammer dat je deze melding blijft houden, deze komt hoogstwaarschijnlijk vanuit de Webmail. Achter de schermen kunnen wij hier niets aan veranderen, vanwege privacy mogen wij niets met de opslag/verwijdering van berichten doen, dit mag jij alleen als klant zelf doen.

Wel wil ik je adviseren om in te loggen op de Webmail en daar de betreffende boxen leeg te maken, zie hiervoor ook het topic https://forum.kpn.com/internet-9/melding-kpn-mailbox-vol-maar-volgens-mij-is-hij-niet-vol-11637 (ik kan uit jouw bericht niet opmaken of je de acties in een mailprogramma gedaan hebt of in de Webmail).

Is de Webmail qua mappen geleegd? Log dan ook nog in op de betawebmail (https://betawebmail.kpnmail.nl/). Het kan soms voorkomen dat er toch nog berichten zijn blijven staan die zo voor opslag zorgen. Deze kan je dan via de betawebmail verwijderen.

Laat je weten of het hiermee lukt om de opslag te legen?
Reputatie 4
@Henk055; ik heb geen reactie van je mogen ontvangen. Is het probleem met de opslag inmiddels opgelost?
Nee, Het probleem is onstaan ainds ik mijn mail heb overgezet naar IMAP met pop3 had ik geen problemen. Thunderbird laat ook een tijdelijke file zien, misschien is dat het probleem?
Heb gisteren een archief map verplaats naar de lokale opslag op de laptop echter dit heeft geen invloed op het feit dat hij aangeeft dat de postbus voor 99% vol zit
Reputatie 4
Een tijdelijke file kan inderdaad de boosdoener zijn, wil je deze verwijderen (ook uit de prullenbak) en dan nog eens controleren wat het % vulling van de mailbox is? En wat geeft de betawebmail als % vulling aan?

Bij gebruik van IMAP worden de e-mailberichten gesynchroniseerd. Zo heb je met een tablet, smartphone of een computer/laptop overal toegang tot dezelfde e-mailberichten. Nadeel: De Webmail kan hierdoor vol raken, de berichten moeten immers op de server blijven staan zodat alle apparaten de berichten kunnen downloaden/uploaden.

Als je in Thunderbird naar de accountinstellingen gaat en daarna naar 'serverinstellingen', dan vind je rechts in beeld de optie 'berichten op de server laten'. Je kunt met deze instellingen spelen, bijvoorbeeld het aantal dagen verkorten of het vinkje bij 'totdat ik ze verwijder' weghalen. Uiteraard moet je wel de wijzigingen met de 'ok' bevestigen/opslaan 🙂
Reputatie 4
@Henk055 gezien ik geen reactie meer van je ontvangen heb, ga ik er vanuit dat het probleem opgelost is.

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten.

Reageer