Vraag

Mailbox vol

• 20 september 2017
  • 12 reacties
  • 3601 keer bekeken

Ik krijg regelmatig de melding dat mijn mailbox bijna vol is. En dat terwijl ik dagelijks mijn ingekomen mails selecteer en niet-relevante mails verwijder. Hoe kan dit? Wordt er soms een soort copie van alle mails ergrns op geslagrn? 2e vraag: Kan ik oude, belangrijke emails ook ergens anders opslaan? Dus een soort backup maken van alles en dan de mailbox helemaal leeg maken?

12 reacties

Reputatie 3
Hoi Linda,
Kijk je mail via een Email Client op je PC (programma zoals b.v. Thunderbird of Outlook) of via Webmail??
Ik kijk mijn mail via webmail.
Reputatie 4
Hai Linda k, welkom op het Forum! De Webmail is de server waarop alle e-mail opgeslagen wordt (totdat jij het verwijderd uit de Webmail), er is geen andere opslag/kopie server hoor 🙂

De Webmail baseert zijn opslag op verschillende mappen zoals de inbox, de concepten, de prullenbak, de spam en zelf aangemaakte mappen. Ik vermoed dat er toch nog ergens een hoop berichten (of enkele berichten met grote bijlages) verstopt staan ;)

Wil je is inloggen op https://betawebmail.kpnmail.nl? (dit is een andere ingang van dezelfde mailserver). Hier kan je ook de opslag in % zien, wellicht staat hier nog ergens een groot/veel bericht(en)?

Wat betreft jouw 2e vraag; daarvoor zijn meerdere mogelijkheden. Je kunt de e-mail op de harde schijf van jouw pc of laptop opslaan (of op een externe schijf). Of je kunt deze e-mail doorsturen naar een ander e-mailadres, bijvoorbeeld Gmail of Hotmail (als je deze hebt tenminste) :)
Daarna kan je de gehele Webmail-box legen (via deze link kan je dat met 1 druk op de knop doen).

Ben je hiermee geholpen? Zo nee, dan hoor ik het graag.

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik gebruik sinds kort Windows Mail (W10).Dit heeft voor mij het voordeel dat ik kan kiezen vanuit welke account (email-aliassen van dezelfde mail-box) ik wil versturen. Met webmail krijg ik dat niet voor elkaar.
Ik heb nogal wat persoonlijke mappen gedefinieerd, waarin ik berichten bewaar. Ik begrijp nu dat die op de server vrolijk mee tellen. Berichten verplaatsen vanuit de in-box naar zo'n map gaat feilloos, maar verplaatsen naar een submap van Documenten lukt mij niet. Ik heb het geprobeerd via slepen, en via rechtsklik -> verplaatsen. Welk deel van de truuk zie ik over het hoofd?
Inmiddels ontdekt dat ik door te klikken op de drie puntjes kan kiezen voor "opslaan als". Is er misschien ook een mogelijkheid om dit in bulk te doen, want ik heb nogal een behoorlijk archief opgebouwd intussen. Ik ben bang dat de werkwijze van mailtje voor mailtje mij de hele kerstdagen gaan kosten.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @JPvanAlphen, welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Wellicht kan je met de Ctrl toets ingedrukt meerdere individuele berichten selecteren door ze aan te klikken, en met de Shift toets ingedrukt alle tussenliggende berichten. Wil je testen of het lukt met deze toetsen om meerdere berichten tegelijkertijd op te slaan? Hoor graag van je!
Hallo Natasja,
ik had nog niet zo veel tijd om dit uit te proberen, (feestdagen, hè) maar helaas werkt het niet. Zodra meer dan één bericht wordt gselecteerd verdwijnen de drie puntjes. Ook bij rechsklik staat de optie opslaan als er niet bij. Het zal stukje bij beetje met de hand moeten gaan gebeuren, want de komende dagen heb ik nog zat te doen.
Reputatie 7
Badge +10
Dit opslaan en verplaatsen naar de submappen van 'Documenten', doe je dit vanuit de Webmail of vanuit Windows Livemail? Dan kan ik iets concreter zoeken naar een oplossing 🙂
Ik heb beiden geprobeerd. Hierboven beschreven is met Windows Mail (de drie optie-puntjes rechtsboven). Met webmail kan ik een (1) bericht selecteren, en dan met het tandwieltje "meer acties" kiezen voor "Lokaal opslaan". Als ik meerdere berichte selecteer staat die optie er wel bij, maar dat levert een foutmelding op, met de opmerking "selecteer 1 bericht".
Tot het begin van dit jaar had ik nog een Vista pc, waarop ik outlook 2007 gebruikte. Was voor mij een ideaal product, maar helaas niet meer ondersteund. Vandaar dat ik nu een beetje heen en weer geslingerd wordt tussen W.Mail en Webmail. Beiden hebben hun voors, maar helaas ook wat tegens.
Reputatie 7
Badge +10
Lastig dat je jouw favoriete mailprogramma niet meer kan gebruiken. Je zou eventueel nog kunnen overwegen om een andere Outlook versie aan te schaffen. Ik heb voor het back-uppen even zitten speuren op het internet en wil je het eens proberen via de manier die wordt beschreven op https://www.seniorweb.nl/tip/tip-mail-back-uppen-in-windows-live-mail ? Wellicht kan je het via deze weg veel sneller doen 🙂 Hoor graag van je of je hiermee geholpen bent!
Wederom een helaas ... Dit artikel gaat over Windows Live Mail, dat deel uitmaakte van het inmiddels ook al niet meer ondersteunde Windows Essentials. Ik gebruik de W10 App Mail. Het leuke daarvan is, dat als je via de help gaat zoeken naar exporteren e-mail berichten je een keuze krijgt uit meer dan 44.000 (!!!) artikelen, waarvan de meesten zo te zien betrekking hebben op Outlook-varianten.😩
Toch bedankt voor je meedenken. Ik denk dat het hier een beetje ophoudt.
Reputatie 7
Badge +10
Nog een fijne jaarwisseling gewenst @JPvanAlphen. Excuses voor het niet relevante artikel in mijn vorige bericht 😮 Ik zie dat op het Windows Forum al een paar keer deze vraag gesteld is. Je zou hier nog op kunnen kijken. De pagina is in het Engels, maar als je Google Chrome gebruikt, kan je de pagina laten vertalen naar het Nederlands. Hopelijk heb je hier wat aan 🙂

Reageer