Vraag

Mailbox vol

  • 21 March 2019
  • 11 reacties
  • 494 keer bekeken

Er kunnen geen e mails worden verzonden of ontvangen. De verzender krijgt de volgende mededeling:
- These recipients of your message have been processed by the mail server:
**** ; Failed; 5.2.2 (mailbox full)

Reporting-MTA: dns; cpxmta-msg02.kpnxchange.com
Received-from-MTA: dns; cpsmtpb-ews06.kpnxchange.com (213.75.39.9)
Arrival-Date: Thu, 21 Mar 2019 06:02:33 +0100

Final-Recipient: rfc822;****@planet.nl
Action: Failed
Status: 5.2.2 (mailbox full)
Remote-MTA: dns; cpxmbs-msg06.support.local
Diagnostic-Code: smtp; 552 RCPT TO: Mailbox disk quota exceeded


Bij het openen via webmail bij beide adressen zijn beide mailboxen helemaal leeg.
Ook een grote schoonmaak in het Outlook 2016 programma levert geen oplossing op.

Gezien verzender ZZP is levert het feit dat hij geen e-mail kan verzenden of versturen schade op. Ik verzoek u vriendelijk zo snel mogelijk te reageren.

Bij voorbaat Dank Adriaan van Trier

Admin: naam en adresgegevens verwijderd i.v.m. privacy, niet relevante stuk van de melding verwijderd t.b.v. leesbaarheid

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo Adriaan, welkom op het forum! Dit is een openbaar leesbare plek, dus in verband met privacy heb ik de privégegevens uit je bericht verwijderd. Wel heb ik alvast kunnen controleren of het mailaccount in orde is. Dat lijkt zo te zijn. Ik kan alleen niet in detail nakijken of de mailbox echt leeg genoeg is, of dat er ergens nog iets verstopt zit. Je geeft aan dat er schoonmaak is gehouden. Zijn daarbij ook de mappen verzonden items en concepten nagekeken?
Alle relevante mappen zijn leeg, tot gisteren middag ging het nog goed daarna kregen wij de melding van mailbox is full, vervelend is dat er ook telefoontjes binnenkomen dat de e-mail niet naar behoren werkt.
Zou het helpen om een back-up van het .PST bestand te maken en daarna in het configuratiescherm onder e-mail het profiel te verwijderen en de account opnieuw aan te maken om daarna het .PST bestand te importeren?
Met vriendelijke groet Adriaan
Beste Erik,
Nog even dit: KPN adviseert bij de e-mail instellingen om voor een IMAP account te kiezen, moet ik op de tweede PC (laptop) die nu op POP3 staat ook wijzigingen aanbrengen?
Met vriendelijke groeten
Adriaans
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor je reactie, Adriaan. Ik heb hier ook nog even verder gekeken en ik zie dat er vanmorgen ook een technische melding hiervoor is aangemaakt. Dan kunnen we het beste even afwachten. De achterliggende afdeling kijkt dit na, en neem ook contact op met dhr. vd Veur als het nodig is. Ik heb nog wel een toelichting op die melding gedaan met wat aanvullende informatie uit de foutmelding die je hier ook plaatste. Ik verwacht dat er dan morgen contact wordt opgenomen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Adriaan, ik zie dat er geprobeerd is om contact op te nemen. Het is me alleen niet helemaal duidelijk of dit nu gelukt is. Vandaar dat ik de toelichting vanuit de technische mensen hier ook nog even plaats. Mocht dat al uitgevoerd zijn, dan kun je het natuurlijk negeren :)

Zij geven aan dat via deze versie van de webmail er nog wel mails zichtbaar waren en dat ze daarin verwijderd kunnen worden. Controleer vervolgens de reguliere webmail. Ze geven namelijk aan dat daarin volledige mappen verwijderd zijn. Die kunnen het beste teruggeplaatst worden en dan alleen de inhoud daarvan verwijderen.
Hallo Erik,

Het probleem is nog niet helemaal opgelost. In het reguliere e-mail programma (Microsoft Outlook 2016) lijkt alles goed te werken, in de bètaversie van de webmail niet. In deze webmail staan 2 (hoofd)mappen n.l. A: Privé e-mailxxxx en B: Privé e-mailxxxx1 in Outlook staat er maar één, compleet met alle benodigde mappen. Map B: Privé e-mailxxxx1 is niet zichtbaar in Outlook dus er kan ook geen map worden toegevoegd.
Het enige verschil qua mappen tussen hoofdmap A en B is de prullenbak, dus daar zit waarschijnlijk het probleem. De gebruikte ruimte is nu 69% en dat komt omdat hoofdmap A nu nagenoeg leeg is.
Het is misgegaan nadat er een Outlook.pst bestand is geïmporteerd (hoofdmap B ) over de al bestaande mappen, daarna heeft men getracht deze mappen te verwijderen inclusief de prullenbak, vandaar dat deze in het reguliere e-mailprogramma Microsoft Outlook niet meer zichtbaar meer is. Maar wel in de bèta webversie. Hier kunnen door mij geen mappen worden aangemaakt of verwijderd.

Eindelijk heb ik het gevoel dat wij de oplossing nabij zijn.

Met vriendelijke groet Adriaan
Reputatie 7
Badge +30
Dan is er met de synchronisatie inderdaad wat niet helemaal goed gegaan. Bij het verwijderen in Outlook van de mappen uit hoofdmap B had dit ook door de webmail overgenomen moeten worden. Maar die is dan waarschijnlijk in de war geraakt door overeenkomende namen en dergelijke. Waardoor ze niet meer worden getoond in de reguliere webmail, maar nog wel in de betaversie.

Je geeft aan dat in de betaversie je geen mappen kunt verwijderen. Specifiek de probleemmappen niet, of helemaal niets? Als verwijderen helemaal niet kan, test dan voor de zekerheid nog even of het in een andere browser wel lukt.
Goedemiddag Erik,

In de bètaversie kan ik alleen berichten verwijderen zodra ik een map wil verwijderen springt de prullenbak op grijs ongeacht de soort map probleem-map of gewone map. En ondertussen begint de beschikbare ruimte weer af te nemen.
Via normale de standaard webmail https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp gaat het helemaal niet want daar krijg ik een blanco vel voor mij met slechts één icoon n.l. nieuwe map maar die werkt niet.
In Microsoft Outlook werkt alles naar behoren, maar het probleem daar is dat er nog maar 30% ruimte beschikbaar is.
Ik heb geen idee wat ik nog kan doen op dit probleem op te lossen.
Ik heb gezien dat de KPN ettelijke keren heeft geprobeerd mij te bereiken en dat dat niet is gelukt, ik ben in ieder geval tussen 14:00 en 17:00uur wel bereikbaar.

ps de account van Ben van der Veur Consultancy is inmiddels omgezet naar een zakelijke account
Goedemorgen Erik,

In mijn vorige bericht ben ik vergeten te vermelden dat ik de volgende browsers heb geprobeerd:
Internet Explorer v 11.9600, Microsoft Edge, Google Chrome en Firefox, waarbij de laatste éénmalig een foutmelding gaf "kan de IMAP server niet vinden" kan het zijn dat er twee accounts parallel lopen één via POP3 en één via IMAP?
Goedemiddag Erik,
Probleem is opgelost!!
Bedankt voor jouw input
Groeten Adriaan
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie inderdaad dat het is omgezet naar zakelijk. Dat maakt het voor mij wat lastig omdat ik daardoor in mijn technische systeem geen inzicht meer heb in het abonnement. En ook geen aantekening kan toevoegen aan het ticket over je beschikbaarheid. Daarvoor kan ik je dan ook alleen maar aanraden om zoveel mogelijk, als je kunt, je telefoon bij de hand te hebben.

Wat betreft de betawebmail. Lukt het op deze manier om mappen te verwijderen:


Klik op de hoofdpagina van de beta webmail op het radericoon en kies voor Beheer mappen. Op de pagina die dan volgt, klik in het middenstuk de map aan die je wilt verwijderen. Hij is goed geselecteerd als je vervolgens de mapgegevens ook in het rechterdeel van het venster zit. Klik daarna weer op het radericoon en kies voor Verwijder.