Beantwoord

Mailen via kan wifi lukt niet meer

  • 17 February 2020
  • 9 reacties
  • 215 keer bekeken

E-mail versturen via mijn iMac of mobiele telefoon lukt sinds kort niet meer. Dit is alleen als ik ingelogd ben op mijn thuis-wifi-netwerk. Als ik via 3G/4G met mijn telefoon e-mail verstuur lukt dit wel. Het lijkt dus aan de wifi(router) te liggen.

Recent heb ik een KPN-wifi-verbeter-actie uitgevoerd via de website van KPN. Kan het zijn dat daardoor iets in de modem/router (experiabox 10) gewijzigd is waardoor e-mailen via wifi niet meer werkt?

De experiabox heb ik al gereset. Helpt niet.
Heb al geprobeerd met uitschakelen van ipv6. Helpt niet.

icon

Beste antwoord door BeekmansM 3 March 2020, 15:09

Bekijk origineel

9 reacties

Aanvullend:

E-mails lijken wel verstuurd te worden, maar komen niet aan. Niet bij mijn werk e-mailadres, bij het e-mailadres van mijn vrouw en ook niet bij gmail-adressen.
De emails komen wel bij de verzonden items te staan. Er is/komt dus geen foutmelding oid.

 

Nog een update.

Als ik inlog op via webmail.kpnmail.nl zie ik de verstuurde e-mails (die ik verstuurd heb vanaf mijn computer met het standaard emailprogramma) wel "gewoon”staan.

Lijkt er dus op dat ze door de server niet verstuurd worden. Ga een e-mail sturen naar abuse@kpnmail.nl om te kijken of ik mijn thuisverbinding op de zwarte lijst staat.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @BeekmansM. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat het niet lukt om te mailen wanneer je bent verbonden met jouw thuisnetwerk. Heb je inmiddels al een reactie ontvangen van de afdeling Abuse? Heb je al eens geprobeerd om het e-mailaccount te verwijderen en opnieuw aan te maken in jouw mailprogramma? Vergeet niet om een back-up te maken voordat je dit doet. 

Ik heb inderdaad contact gehad met het Abuse team. Dit heeft het probleem echter niet opgelost. Het verwijderen van het e-mailaccount en het opnieuw instellen van het wachtwoord ook niet. Het resetten van de ExperiaBox heeft ook niet gewerkt. Nu hebben ze een nieuwe ExperiaBox gestuurd. Deze is aangesloten en nog steeds heb ik hetzelfde probleem.

Via webmail.kpnmail.nl kan ik wel mailen en komende e-mails ook daadwerkelijk aan. Ook als ik buiten mijn wifi-netwerk email komt het ook aan. Aansluiten met de kabel op de ExperiaBox helpt ook niet. Dus ligt niet aan mijn wifi/ExperiaBox (lijkt het).

Het gekke is dat als ik e-mails verstuur via mijn mailprogramma op mijn computer of mobiele telefoon via mijn thuisnetwerk lijken ze wel verstuurd te worden. Ze komen echter niet aan. Als ik dan inlog op webmail, dan zie ik de verstuurde e-mails (dus die ik vanaf mijn computer via mijn thuisnetwerk verstuurd heb) wel bij de verzonden-items in webmail staan.

Lijkt dus wel of de e-mails op de KPN-mailserver blijven hangen…..

Reputatie 7
Badge +21

@Dennis ABD Heb jij misschien een idee hoe we BeekmansM verder kunnen helpen?

Reputatie 7
Badge +7

Kort door de bocht, wij hebben zitten prutsen, excuses hiervoor. De mails werden tegen gehouden door het spamfilter. Dat is nu opgelost. Laat het even in weten in dit topic als er nog steeds problemen zijn.

Reputatie 7
Badge +21

@Dennis ABD Bedankt voor jouw hulp. Zijn alle problemen inmiddels verholpen @BeekmansM?

Kort door de bocht, wij hebben zitten prutsen, excuses hiervoor. De mails werden tegen gehouden door het spamfilter. Dat is nu opgelost. Laat het even in weten in dit topic als er nog steeds problemen zijn.

Problemen zijn opgelost. De e-mails die ik verstuur vanaf mijn thuisnetwerk komen weer aan.

Tnx.

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed dat het probleem is verholpen. Als je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebt, dan weet je ons te vinden.

Reageer