Vraag

mailprobleem: mail naar zelf komt soms niet aan

  • 9 May 2019
  • 61 reacties
  • 1558 keer bekeken

Soms verstuur ik vanuit mijn mailbox een mail naar mijn eigen mailadres en dan ontvang ik hem niet in mijn mailbox. het gaat steeds mis met @hetnet.nl . Nu hoorde ik dat er veel mensen daar problemen mee hebben. De service desk heeft twee keer mijn computer overgenomen om te kijken of de instellingen niet goed stonden, maar alles staat goed. Het probleem is denk ik dat de spamfilter te scherp staat, maar deze kan je zelf niet meer veranderen. Ook werd gesuggereerd dat het lag aan het mailprogramma van Apple, maar vind ik niet. Mijn vraag is KPN lost het op

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

61 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @thvdsteen
Spammers worden steeds slimmer en gaan ook met je eigen e-mailadres spam naar je toe sturen.
Je kunt n.l. in je e-mailprogramma elk afzender-adres invullen wat je wilt dus zo moeilijk is dat niet.
Een goed spamfilter houdt dat soort berichten tegen.
't Heeft ook geen nut om jezelf een e-mail te sturen natuurlijk 😎
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Th vd Steen, welkom op het forum! Als jij van je eigen mailadres naar jezelf wilt mailen, dan moet dat gewoon kunnen. Het feit dat je deze mail niet ontvangt, geeft aan dat er ergens dus iets misgaat. Om te bepalen wat er misgaat, heb ik nog wat vragen voor je.
  • Krijg je de mail wel in je spammap?
  • Krijg je ook een foutmelding bij het verzenden, of een foutmelding terug in de mailbox (een zogenaamd bounce bericht)?
  • Hoe verstuur je deze mail? Via de webmail, of gebruik je een mailprogramma op computer of mobiel apparaat?

Vul verder ook je gegevens in op je profiel, met het mailadres waar het om gaat in het veld 'persoonlijke opmerking' en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kan ik het hier ook verder nakijken.
Ik krijg deze mail niet in de spammap, ik krijg geen foutmelding bij het verzenden. Ik verstuur met het mailprogramma van Apple zowel via de MacBook en iPhone Het gaat om ****

Heb profiel aangepast

Admin: mailadres verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de gegevens, thvdsteen! Wat ik zie is dat er met enige regelmaat vanuit verschillende buitenlanden (China, Vietnam, Afrika, Oost-Europa) geprobeerd wordt in te loggen op jouw mailadres. Dit inloggen lukt gelukkig niet, maar het is een teken dat spammers, of andere kwaadwillenden, toegang willen verkrijgen tot jouw mailadres. Nu is het zo dat als wij dit soort dingen zien, dat we dan selectief kunnen blokkeren. Bijvoorbeeld dat er vanaf een buitenlands IP-adres geen mails verstuurd kunnen worden, maar alleen als je thuis bent. Of dat je alleen maar kunt mailen als je de beveiligde mailinstellingen gebruikt.

Je hebt dan ook kans dat niet alleen mails naar jezelf niet aankomen, maar mails die je stuurt naar andere mensen (met een KPN-adres) ook niet aankomen.

De vervolgvraag die ik dan ook heb is: hoe heb je dit mailadres ingesteld in Apple Mail op de MacBook en op de iPhone? Heb je dat gedaan met de instellingen zoals ze op deze pagina vermeld staan?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt nog niet weer gereageerd, thvdsteen. Heb je kans gezien mijn eerdere bericht te lezen?
Ja die heb ik op die manier ingesteld, maar het mailadres @hetnet.nl werkt nog niet goed. Moest een foto versturen vanuit Picasa naar mijn mailadres en die blokkeerde gewoon
Reputatie 7
Badge +30
Dan wil ik je vragen om hiervoor even contact op te nemen met onze Abuse afdeling. Mail daarvoor, vanuit de webmail, naar abuse@kpn.com, met korte omschrijving van het probleem en het mailadres waar het om gaat. Dan kan @Dennis ABD hier verder naar kijken.
Reputatie 7
Badge +7
Wat Erik zegt. Ik gok dat het spamfilter dingen vind van je mail. Een mail naar ons en het word, op werkdagen, doorgaans dezelfde dag nog opgelost.
doorgaans dezelfde dag nog opgelost zegt Dennis, maar het is nog steeds niet opgelost.

Stuur nu maar via @kpnmail.nl en @gmail.com, want daar is geen probleem mee
Reputatie 7
Badge +30
Heb je wel een bevestiging ontvangen vanuit Abuse dat je mail is ontvangen?
Reputatie 7
Badge +7
Wij zijn er mee bezig geweest. Het beste wat we hebben kunnen vaststellen is dat er iets met de instellingen mis gaat. Met de mails zelf is niets vreemds aan de hand.
  • Dennis ABD
  • KPN Abuse
  • 298 reacties
  • https://#post767722
Wat Erik zegt. Ik gok dat het spamfilter dingen vind van je mail. Een mail naar ons en het word, op werkdagen, doorgaans dezelfde dag nog opgelost.
Natuurlijk heb ik dat maar die snappen het ook niet. Ze weten ook geen oplossing
Stoppen maar, zal aan een kennis vragen die bij KPN werkt of hij eens wil kijken of er instellingen verkeerd staan
Reputatie 7
Badge +30
Ah, op die manier. Dan is het inderdaad een goed idee om even iemand te laten meekijken. Je kunt ook, als je wilt, contact opnemen met de klantenservice (0800-0402). De collega's daar kunnen op afstand je computer overnemen om te kijken of de instellingen kloppen.
dat is ook al twee keer gebeurd, die zagen dat alle instellingen goed stonden

heb net de wachtwoorden veranderd, dacht misschien zit het daar in. Dus ik kan wel vanuit Webmail naar me zelf mailen en die komt in mijn mail programma box maar anders om werkt het niet. Het blijft een onverklaarbaar probleem
Kan wel vanuit mijn mailbox versturen en die komt bij Webmail terecht
Reputatie 7
Badge +30
Zou je hier anders een screenshots kunnen plaatsen van hoe je de mail hebt ingesteld in de Apple Mail? Misschien dat we dan toch iets zien dat niet helemaal klopt. Verberg in het screenshot wel even je mailadres in verband met privacy.






Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de afbeeldingen! Ik heb de twee waar je mailadres in zichtbaar was even verwijderd/aangepast. Het ziet er zo op het eerste gezicht inderdaad allemaal goed uit.

Wel het volgende:
Vul je gebruikersnaam aan met de @ hetnet.nl erachter. Wil je dan nog eens proberen of je naar jezelf kunt verzenden. Als dat niet helpt, wil je dan eens kijken bij Geavanceerde IMAP-instellingen en daarvan een screenshot plaatsen?


Ook naam plus het @hetnet werkt niet
Reputatie 7
Badge +11
@thvdsteen

Probeer eens?

Het IMAP-prefix, of voorvoegsel, wordt meestal door je e-mailprogramma geconfigureerd. Wanneer dit niet gebeurt, kan het ervoor zorgen dat je bepaalde IMAP-mappen mist of problemen ervaart met het instellen van de mappen voor je verzonden berichten, verwijderde berichten, spam en concepten. Het IMAP-prefix is 'INBOX'. Let er op dat je dit voorvoegsel invoert in hoofdletters.

  • Voer bij voorvoegsel 'IMAP-pad' het woord 'INBOX' in hoofdletters in.
Reputatie 7
Badge +11




Uitgaande server is smtp.kpnmail.nl vul eens in bij Hostnaam smtp.kpnmail.nl
Dus met smtp. ervoor
Reputatie 7
Badge +11
Inkomende server: imap.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl
TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Moet het ‘INOX’ of INBOX zijn en smtp.kpnmail.nl staat er vin maar nog steeds niets
Nou ben ik mijn gebruikersnaam ook nog kwijt. Kan je die nog terug halen