Vraag

mailprobleem: mail naar zelf komt soms niet aan

  • 9 May 2019
  • 61 reacties
  • 1573 keer bekeken

Soms verstuur ik vanuit mijn mailbox een mail naar mijn eigen mailadres en dan ontvang ik hem niet in mijn mailbox. het gaat steeds mis met @hetnet.nl . Nu hoorde ik dat er veel mensen daar problemen mee hebben. De service desk heeft twee keer mijn computer overgenomen om te kijken of de instellingen niet goed stonden, maar alles staat goed. Het probleem is denk ik dat de spamfilter te scherp staat, maar deze kan je zelf niet meer veranderen. Ook werd gesuggereerd dat het lag aan het mailprogramma van Apple, maar vind ik niet. Mijn vraag is KPN lost het op

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

61 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Top. Dan, met dat geselecteerd en opgeslagen, wat gebeurt er dan als je mail wilt verzenden.
mail naar me zelf komt nog steeds niet aan. Nu ook mijn @kpnmail.nl werkt niet meer
ga alles terug zetten
Reputatie 7
Badge +30
Dat lijkt me dan goed, inderdaad. Betekent alleen wel dat ik dan ook door mijn ideeën heen ben 😞 Voor zover we hier verder kunnen zien, zowel in de systemen als aan jouw kant via de screenshots, zou het gewoon moeten werken.
Het blijft vreemd dat dit gebeurd zowel op mijn MacBook en mijn iPhone Ik verstuur ze wel maar ze moeten ergens blijven. Voor mij ligt het aan de spamfilter. Als die eens helemaal terug gezet zou worden dan denk ik dat alles aankomt. Is dat niet het proberen waard?

Th van der steen
Reputatie 7
Badge +30
Maar dat is door Dennis al nagekeken eerder in dit topic. De mails die je stuurt hebben niets wat het spamfilter triggert. Daarnaast, het spamfilter is een overkoepelend iets, en niet iets dat we op individueel niveau uit of aan kunnen zetten. Dus dat is überhaupt geen optie die we zouden kunnen uitvoeren.

Het lijkt me toch het beste dat er eens iemand ter plekke met je meekijkt. Iemand die dan niet alleen naar de mailserver instellingen kijkt, maar ook naar de algemene instellingen van de mailprogramma's. Heb je iemand in de omgeving die een beetje handig is met computers? Anders zou je ook nog iets als student aan huis kunnen overwegen, of hulp vragen bij een lokale computerwinkel.
Erik we stoppen er maar mee. in het vervolg maar versturen met een niet KPN mailadres lijkt me het beste
Reputatie 7
Badge +30
Goed, dan laten we het hierbij, thvdsteen. Gelukkig werkt het met de andere adressen nog wel 🙂
Lijkt dat niet een beetje op de firewall zoals de pin stoornis van A.H. OoK ik stuurde te veel mails naar mijn eigen mailadres en daardoor werd ik geblokkeerd
Reputatie 7
Badge +30
Maar je bent niet geblokkeerd, dat is het lastige van dit probleem. Dat is, zoals ik ook al aangaf, door Dennis gecontroleerd. En je instellingen lijken ook allemaal te kloppen. Dus wat dan het probleem is weet ik helaas niet 😞 Vandaar ook de suggestie om iemand fysiek met je te laten meekijken.
Ook dat is al gebeurd. Alles staat gewoon goed