Beantwoord

Mails in SPAM-map ondanks uitgeschakelde spamfilter

  • 7 October 2017
  • 6 reacties
  • 145 keer bekeken

ik heb Spamfilets uitgezet in mijn profiel maar toch komen veel mails nog in de SPAM-map terecht en worden dus niet opgehaald door Thunderbird. In Webmail zie ik ze wel in de SPAM-map

Admin: post vanaf dit topic afgesplitst naar eigen topic
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 17 October 2017, 16:01

Bekijk origineel

6 reacties

Dag Tommie1705. Welkom op het forum. Je kunt je individuele spamfilter uitzetten maar er is altijd het algemene spamfilter die als een soort 'grof' vissersnet de algemene spam afvangt en in je spammap stopt. Vanwaar je vraag? Zit er mail tussen die je juist wel wil ontvangen?
Ja, diverse nieuwsbrieven etc waar ik me op geabonneerd heb, bv watch2day, vandaag zelfs mail van Haarlems Dagblad over het stopzetten van MIJN abonnement, dus geen mailing oid, ook in SPAM-map
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Tommie1705, ik neem het even van mijn collega Erwin over. Vervelend dat je hiermee te maken hebt! Je kunt deze voorbeelden dan als bijlage doorsturen naar de collega's van de afdeling Abuse. Dit kun je doen door de mail eerst op te slaan. Het wordt dan een bestand met de extensie .eml. Verstuur dit vervolgens als bijlage naar abuse@kpn.com.

In de meeste mailprogramma's kun je een nieuwe mail openen en dan de mail die je wilt doorsturen daar heen slepen en 'laten vallen'. Hij wordt dan achter de schermen opgeslagen als eml-bestand en als bijlage toegevoegd.

Mijn collega's kunnen dit dan meenemen en er hopelijk voor zorgen dat het niet weer gebeurt!

Edit: e-mailadres aangepast
Marcia, zelf de melding dat jij dit op het forum geantwoord hebt kwam in mijn SPAM-box terecht !
Mijn mailaccount is kortgeleden gemigreerd van Kadaka/Snelnet naar KPN.
Voorheen had ik hier helemaal geen problemen mee bij Kadaka/Snelnet.
Zodra ik thuis ben (eind volgende week) zal ik een paar voorbeelden mailen naar abuse al vraag ik me af wat dit met 'abuse' te maken heeft. Lijkt me meer een issue met jullie spam-filter
Marcia, ik heb zojuist een mail die aan mijzelf gericht was (tom@*******.***) dus geen mailing oid als eml opgeslagen en naar abuse@kpnmail. com
Ben benieuwd.

Admin: e-mailadres verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te lezen dat je het gemaild hebt, dankjewel! Het heeft vrij weinig met abuse te maken inderdaad. Maar de collega's die in het team van abuse werken zijn degenen die zich hier nu mee bezig houden. Zij hebben gevraagd om de e-mails rechtstreeks naar hen te sturen, zodat ze ze meteen op kunnen pakken. Zodoende de vraag het daarheen te sturen 🙂.

Reageer