Beantwoord

Mails komen niet meer allemaal binnen bij Outlook

  • 15 July 2020
  • 20 reacties
  • 5228 keer bekeken

Ik heb een account bij planet.nl. Ik kijk altijd eerst via de webmail naar binnengekomen post.

Dan haal ik daar de junk eruit c.q. verplaats die naar de spam box en andere minder belangrijke berichten verplaats ik na lezen naar de prullenbak. Vervolgens ga ik op mijn computer naar outlook.
Tot voor enkele dagen kwamen vervolgens alle berichten/mails die ik had laten staan binnen op outlook.
Sinds enkele dagen komen er nog maar een of 2 van de mails die ik in webmail had laten staan binnen bij outlook. Als er vervolgens terug ga naar webmail zijn daar alle mail verdwenen.
Wie kan mij helpen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid​​

 

icon

Beste antwoord door Batta95 20 July 2020, 08:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Batta95, wat gek dat het ineens heel anders werkt dan je gewend bent :thinking:

Hoe heb je je mail ingesteld in Outlook? Is dat via IMAP? Of via POP3? Als je via IMAP werkt, zou Outlook hetzelfde moeten laten zien als de webmail. Zou je eens kunnen kijken wat er gebeurt, als je inloggen via webmail overslaat, alle mails gaat bekijken via Outlook en dan weggooit wat je weg wilt gooien? Ik ben benieuwd of de mails dan wel in webmail blijven staan!

Wat is trouwens de reden dat je zowel via de webmail, als via Outlook werkt? Mis je bepaalde functies in Outlook?

Beste Maja,

Bedankt voor je reactie.
Ben er inmiddels achter waar de fout zat.

Om een of andere onverklaarbare wijze, misschien na update van windows 10, is bij de instellingen van outlook van het postvak de volgorde van zichtbaar worden van binnengekomen mails van “nieuwste’ gewijzigd ‘bijlagen’. h

Heb dit aangepast en (gelukkig) kwamen alle verloren gewaande mails weer te voorschijn.

Ik kijk altijd eerst in webmail om alle junk/spam daar te verwijderen.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, helemaal top dat je de mails weer tevoorschijn hebt weten te toveren!

Je kunt de junk/spam mails ook via Outlook verwijderen, maar als je het prettiger vindt om dat via de webmail te doen is dat helemaal prima natuurlijk :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere vragen hebt. Anders hoor ik het graag!

ik heb dit probleem al een aantal jaar.

Ooit eens gebeld en er werd mij gezegd dat het aan het mailadres van de verzender lag,maar dat vind ik raar.

Nu krijg ik(wat eerst wel lukte)ook de mails van mijn advocaat niet binnen.

Ik ben een nerd met computers,maar hoe kan ik dit simpel oplossen?

Moet nu zowel in webmail als outlook kijken iedere dag

Reputatie 7

Welk probleem heb jij al een aantal jaar?

Waarom moet je iedere dag zowel in webmail als in Outlook kijken?

de mails komen wel in de webmail aan,maar worden niet allemaal doorgestuurd naar mijn outlook.

Daarom moet ik zowel in webmail kijken als in outlook voor alle mails

Reputatie 7

de mails komen wel in de webmail aan,maar worden niet allemaal doorgestuurd naar mijn outlook.

Waarom niet? 

Worden ze soms als spam gezien?

tja,de reden waarom niet probeer ik dus hier te achterhalen en nee, in de webmail staan ze niet als spam

de mails komen wel in de webmail aan,maar worden niet allemaal doorgestuurd naar mijn outlook.

Daarom moet ik zowel in webmail kijken als in outlook voor alle mails

Hallo @mopje123 , mails worden ook niet doorgestuurd naar Outlook, Outlook kijkt via POP of IMAP of er mail is en haalt de nieuwe mail op.

Misschien de instellingen van Outlook even nalopen.

Er zijn tegenwoordig zoveel soorten Outlook, de app, de diverse soorten softwareversies en Outlook i.p.v. Hotmail, Live etc. zodat ik geen gericht advies kan geven omdat je niet aangeeft wat voor soort Outlook je gebruikt en hoe je dat ingesteld hebt, POP of IMAP.

 

Reputatie 7

Hallo @mopje123 , mails worden ook niet doorgestuurd naar Outlook, Outlook kijkt via POP of IMAP of er mail is en haalt de nieuwe mail op.

Dat hangt er vanaf. Het kan best zo zijn dat @mopje123 alle mails laat doorzetten naar een outlook.com adres.

pff,dat weet ik allemaal niet.

Mijn zoon heeft het jaren geleden zo ingesteld dat ik alleen naar outlook hoefde te gaan om de mails te lezen en versturen.

(helaas weet hij hier ook geen antwoord op)

er staat POP3 bij inkomende mail.

en ik zie bij het begin scherm windows live mail 2012

 

Hallo @mopje123 , Windows Live Mail 2012 is geen Outlook.

Ik zou dat programma maar niet meer gebruiken, wordt al jaren niet meer ondersteund door Microsoft.

Als je een Windows 10 computer hebt Zou ik de opvolger gebruiken die standaard meegeleverd wordt en heet MAIL.

 

ohh.ok.

kan jij mij uitleggen hoe ik dat moet doen?

 

Heb (dacht ik idd windows 10 erop

ohh.ok.

kan jij mij uitleggen hoe ik dat moet doen?

 

Heb (dacht ik idd windows 10 erop

Hallo @mopje123 , Lastig om uit te leggen via het forum, indien mogelijk weer even een beroep op je zoon doen of een handige buurjongen/familielid.

ok,dank je wel

Reputatie 7
Badge +10

@mopje123 :

Het ophalen van emails met POP3 werkt als volgt 1) jouw emailprogramma haalt de emails op van de (KPN) webserver 2) die emails worden vervolgens van de emailserver gewist. En POP haalt alleen de emails op die bij de webmail in Postvak In staat.

Reputatie 7

 2) die emails worden vervolgens van de emailserver gewist. 

Dat hoeft helemaal niet, dat is afhankelijk van de instellingen in het gebruikte mailprogramma.

Zo zal Windows mail ook bij gebruik van POP3 de mails gewoon op de server laten staan. Ze worden pas van de server verwijderd als je ze in Windows mail verwijdert.

Bij andere mail progamma's zoals bijvoorbeeld Outlook kan je zelf instellen of en zo ja wanneer de mails van de server verwijderd worden.

Reputatie 7
Badge +10

@wjb :

Klopt, maar ik wilde niet het hele verhaal opschrijven.

Nee, bij Windows Mail (Windows 10) is standaard ingesteld dat bij POP die emails op de server blijven staan. De gebruiker kan dat niet eens meer veranderen.

Reputatie 7

..., bij Windows Mail (Windows 10) is standaard ingesteld dat bij POP die emails op de server blijven staan. De gebruiker kan dat niet eens meer veranderen.

Dat zeg ik.