Vraag

Mails met afzender blokkeren

  • 11 November 2019
  • 4 reacties
  • 153 keer bekeken

Hallo,

mijn schoonouders hebben onlangs een mail gestuurd richting Talpa en krijgen nu iedere keer de volgende mails met afzender 

Van: postmaster@cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com

 

de nummers variëren, maar de mailtjes blijven binnen stromen. Kan dit stopgezet worden of moeten wij iets aanpassen? Kortom: Help!

 

gr. Jolanda


4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @JovanderVeen, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik denk dat dit een soort van reclame of spam is, wat moeilijk te stoppen is. Al helemaal indien het mailadres hier een keer voor aangemeld is.. Staat er onderin de mail ook een optie voor afmelding? 

Wat je kan proberen is aangeven dat je dit spam vindt.. Daarnaast kan je ook een regel aanmaken in je e-mailprogramma dat mails die 'postmaster' in de naam hebben, direct naar het mapje ‘spam' of 'ongewenst' worden verplaatst. Dan hoef je alleen af en toe dat mapje te legen..

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +7

AAAH!

Nee!

;)

 

Dat is *zeker* geen reclame. Het betret hier een NDR, en None Delivery Report. Het is een bericht wat de mail client of een van de mailservers genereerd om aan te geven dat er een bericht niet afgeleverd kan worden en waarom dat niet kan. Als je opeens een stortvloed van dergelijke berichten binnen krijgt gaat er iets fout. Het kan zijn dat spammers je gegevens in handen hebben gekregen en je account gebruiken voor spam, wijzig dan zo snel mogelijk je wachtwoord (kpn.com/wachtwoordwijzigen).

 

Gezien het begon meteen nadat je Talpa hebt gemailed kan er hier echter ook iets fout gaan. Om daar iets over te kunnen zeggen moet ik echter wel weten wat er in deze NDR staat.

 

 

@Dennis ABD  bedankt voor je reactie. Ik heb geen idee wat een NDR is… wel hebben we het wachtwoord meteen gewijzigd. Sindsdien niet meer van deze mails ontvangen. Lijkt er idd op dat iemand het account in handen had gekregen of iets… zo ver gaat mijn kennis niet!

Reputatie 7
Badge +7

De berichten die je in het begin noemde zijn NDR's. Het zijn rapporten die aangeven waarom mail niet afgeleverd kan worden.

 

Het klinkt inderdaad alsof derden je wachtwoord in handen hebben gekregen. Wijzig op alle sites waar je dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord combinatie gebruikt ook je wachtwoord, want daar gaan ze het ook proberen. Zeker als het grote sites zoals Twitter, Facebook of, erger nog, webwinkels betreft.

Reageer