Beantwoord

Mails met bijlage kunnen niet verzonden worden

  • 12 January 2022
  • 7 reacties
  • 798 keer bekeken

Beste ik kan geen bijlage bij een mail versturen. Mails versturen zonder bijlage gaat gewoon zoals het hoort.

icon

Beste antwoord door Hanna_ 13 January 2022, 21:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Series3, welkom. 

Wat vervelend dat het versturen van bijlages momenteel niet lukt. Hier op het forum denken we graag met je mee, we hebben alleen iets meer informatie nodig.

  • Wat voor email adres betreft het hier? Gaat het om een KPN email adres? @kpnmail.nl @hetnet.nl @planet.nl etc. 
  • Vanaf welk apparaat/welke apparaten ondervind jij dit probleem? Enkel op een PC/Laptop of op een mobiel toestel of tablet, of beide? 
  • Wat voor email cliënt gebruik je? Outlook, Thunderbird, Windows mail, Apple mail, of gebruik je onze webmail
  • Als je de problemen in een email cliënt ondervindt, werkt het dan wel wanneer je de email via de webmail verzend? 
  • Hoe groot zijn de bijlagen? De maximale grote van een bijlage ligt momenteel rond de 37 MB 

Op de service pagina: Email Instellen, gebruiken en problemen oplossen vind je al een hoop stappenplannen die je kan doorlopen om jouw server instellingen na te lopen. De huidige juiste server instellingen zijn als volgt: 

 

IMAP  - aanbevolen

Inkomende server:
imap.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 993 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

POP3

Inkomende server:
pop.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 995 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Het  is een @kpnmail.nl account op de PC en via Outlook, Het ligt niet aan de grootte van de bijlagen ik heb het geprobeerd met 1 foto terwijl ik 5 minuten eerder nog 4 foto’s van de zelfde grootte had verstuurt

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Series3

Dat is duidelijk, heb je de server instellingen al nagelopen? Misschien klopt er iets niet aan de beveiliging. 

Werkt het verzenden van bijlagen wel via de Webmail? Gebruik jij jouw email account ook op andere apparaten (zoals een mobiele telefoon?) Zo ja, werkt het verzenden van bijlagen daar wel of niet op? 

Ik gebruik het account ook op de I-pad en daar merkte ik voor het eerst dat het niet werkte me een bijlage

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Series3 

Welke foutmelding krijg je precies? Zou je ook andere mailplatvormen willen controleren? 

Beste Hanna,

Ik kreeg geen foutmelding, de mail ging gewoon niet weg, maarrrrrr.

Het is ondertussen opgelost, waarschijnlijk was het probleem een te volle “verstuurde mails box” die heb ik leeg gemaakt en ik kan weer bijlagen versturen.

Bedankt voor het meedenken en een fijn weekend.

Met vriendelijke groet, Eli

Reputatie 7
Badge +13

@Series3, fijn om te horen dat het is opgelost! Fijn weekend gewenst.