Beantwoord

Mails naar Gmail adressen komen retour vanaf mijn Tiscali e-mailadres

  • 9 June 2022
  • 6 reacties
  • 211 keer bekeken

Met het verzenden naar G mail adressen van af  mijn Tiscali adres komt alles retour . met de Mail Delivery System   met Gmail -smtp error  in I google .com. 142.250.102.26        SMTP error  550-5.7.26 blocked .Van de een op andere dag  gaat het niet meer. instellingen staan goed . Zou het probleem bij KPN /Telfort  /Tiscali  liggen   of bij Google  Outlook  of G mail beveiliging . Al eerder met KPN gebeld maar kennen het probleem niet . De Server zijn goed. volgens de medewerkers. (aardige mensen hoor, niets op aan te merken) >Wie weet raad om het toch mogelijk te maken om naar mijn kennissen  met Gmail adressen weer een mail kan sturen  >  Alvast bedankt voor de hulp .Groet Peter

icon

Beste antwoord door Ernst-Jan 9 June 2022, 20:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Google heeft sinds een paar dagen besloten dat Gmail niet meer werkt met alleen gebruikersnaam en wachtwoord. Zgn. twee factor authenticatie moet ingesteld worden, zie: https://www.security.nl/posting/745047/Google+laat+third-party+apps+niet+meer+met+wachtwoord+inloggen+op+account

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Peter - S 

 

Gebruik je wel de smtp.kpnmail.nl mailserver, vanaf mijn telfort emailadres kan ik wel mail naar mijn gmail emailadres sturen via die server, komt ook netjes in de inbox terecht.

De oude telfort/tiscali SMTP server staat niet in het SPF record wat voor die domeinen is ingesteld, dat kan dus de reden zijn dat de mail geweigerd wordt.

Bedankt   voor jouw berichtje  . Ga alles nogmaals nazien. Groet Peter 

Bedankt  voor jouw berichtje .het is een heel verhaal , ga weer de instelling van tiscali bekijken.  Groet Peter .Wat een gedoe  met Gmail.

Reputatie 7
Badge +10

@Peter - S

Het ligt nog wat subtieler. GMail vereist nu dat je via een twee traps verificatieproces een speciale code genereert. Die code moet je vervolgens gebruiken bij het inloggen bij GMail. De onderstaande video legt uit hoe dat moet. Indien je ander emailprogramma gebruikt dan ziet het er bij natuurlijk iets anders uit.

 

Reputatie 7
Badge +18

Die 2FA van Google heeft er helemaal niets mee te maken, het gaat om het verzenden van email vanaf een Tiscali account naar gmail.