Beantwoord

Mails onterecht als spam

  • 20 January 2019
  • 3 reacties
  • 541 keer bekeken

De laatste paar weken worden veel mails ten onrechte als spam aangemerkt.
Dit betreft ook mails van mijn werk en opdrachtgevers en is dus erg vervelend.
Ik stuur de ten onrechte als spam aangemerkte mails als bijlage door naar "abuse@kpn.com" met als onderwerp Onterecht gefilterde mail. maar het effect is nihil. .

Wie weet de oplossing hiervoor.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Dennis ABD 21 January 2019, 10:32

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Ovahimba. Ik begrijp dat het erg vervelend is wanneer er gewenste mail in de spam map terecht komt. Goed dat je het originele bericht hebt doorgestuurd als bijlage naar "abuse@kpn.com". Heb je dit gedaan via de webmail (zie afbeelding). Wanneer heb je dit doorgestuurd?

@Dennis ABD jij misschien een idee hoe we Ovahimba verder kunnen helpen?
Reputatie 7
Badge +7
Als bovenstaand proces gehanteerd word zullen wij de mail altijd aanmelden bij onze leverancier. Wel kan het zijn dat het een mailing betreft welke een slechte oipt-in policy heeft, waardoor een groot gedeelte van de mail als spam gemarkeerd word. In dat geval zal de mail alsnog in de spam terecht komen. Een voorbeeld hiervan is de mailing van Plus Magazine, welke door 86% van de ontvangers als spam aangemerkt word.
Enkel het opschonen van de mailinglijst gaat dit oplossen.

Ook kan het een probleem met DKIM/DMARC zijn. Deze mails zijn te herkennen door het ontbreken van de [spam] tag terwijl ze wel in de spam map staan. Wij zullen dit ook altijd antwoorden.
Het betreft o.a. mail van een van mijn opdrachtgevers en dat is Prescan.
Gaarne mail vanuit Prescan niet als spam aanmerken.

Reageer