Beantwoord

mails van één collega komt in junkbox. Hoe kan ik dit verhelpen?

  • 18 September 2019
  • 14 reacties
  • 321 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi,

Mails van slechts één collega worden als junkmail gezien, terwijl de inhoud dat zeker niet is.
Mails van mij aan hem komen wel aan. Ik heb een ...@planet.nl adres.
Wie weet hoe dit te verhelpen?

dank
Harjacq
icon

Beste antwoord door harjacq 11 October 2019, 16:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hallo @harjacq , log in in de webmail en geef binnen de webmail aan dat de betreffende e-mail GEEN spam is, dan komt het de volgende keer gewoon binnen.
Reputatie 1
Dank @Jan-D,

waar kan ik die info binnen webmail plaatsen?
Dank alvast voor je antwoord.

Harjacq
Reputatie 7
Badge +24
Dank @Jan-D,

waar kan ik die info binnen webmail plaatsen?
Dank alvast voor je antwoord.

Harjacq

In webmail moet je dan de betreffende mail uit de SPAM map naar Postvak IN verplaatsen.
Reputatie 1
Daar ben ik nog een keer. Ik probeerde dat en nu ben ik de mail kwijt. Kwam niet aan in Postvak IN.
Hallo @harjacq , die mail kan niet weg zijn, heb je al in de andere mappen gekeken, bijvoorbeeld de prullenbak of de map verwijderd?
Reputatie 7
Hallo @harjacq , log in in de webmail en geef binnen de webmail aan dat de betreffende e-mail GEEN spam is, dan komt het de volgende keer gewoon binnen.
Helaas werkt dat zo niet.
De spamfilter "leert" nog niet van het verplaatsen van mails tussen de inbox en spamfolder.
Dit gaat overigens wel veranderen, maar wanneer dat zal zijn is nog de vraag.

Hallo @harjacq , log in in de webmail en geef binnen de webmail aan dat de betreffende e-mail GEEN spam is, dan komt het de volgende keer gewoon binnen.Helaas werkt dat zo niet.
De spamfilter "leert" nog niet van het verplaatsen van mails tussen de inbox en spamfolder.
Dit gaat overigens wel veranderen, maar wanneer dat zal zijn is nog de vraag.

Hallo @wjb , bij de webmail van Ziggo werkt dat wèl zo, vandaar mijn reactie.
@Jan-D Helaas is dat nog geen functie, maar zoals @wjb al aangeeft gaat er gelukkig wel iets veranderen. Nog even geduld :-)

Hoi @harjacq . Kun je die collega nog een mailtje laten sturen? Of zit er nog een ander mailtje van hem in de spam bak?
Zodra die mail weer in je spam map zit graag de volgende handelingen uitvoeren:

Stuur het originele bericht door naar e-mailadres abuse@kpn.com en naar samples@kpnmail.nl op de volgende manier:
  1. Login op Webmail
  2. Klik bij de folders aan de linkerkant op ‘Spam’.
  3. Selecteer het bewuste bericht.
  4. Klik op de knop ‘Doorsturen’ en kies voor de optie ‘Als bijlage’.
  5. Vul bij de e-mailadressen abuse@kpn.com en samples@kpnmail.nl in en klik op de knop ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.
Laat je weten of dit lukt?
Reputatie 1
Dag Erwin, geachte moderator,

zojuist stuurde ik een mail van collega Piet door aan de twee adressen.
Ben benieuwd naar het vervolg.

dank alvast voor je reactie.

Harjacq
Is het probleem opgelost?
Reputatie 1
Hoi,
nee, niet opgelost. Verschillende keren contact met KPN gehad, iedereen dacht (en keek) mee maar tot een oplossing kwam het niet. Mogelijk ligt het aan het chello-adres van mijn collega.
Die probeert dat nu uit te zoeken.
dank voor jullie hulp allemaal.
Ah, Dus ze hebben ook de pc overgenomen, begrijp ik? Dan vrees ik dat mijn hoge hoed ook leeg is. Ik hoop dat de oorzaak ooit nog boven water komt en je de oplossing met ons deelt.
Reputatie 1
het konijn uit de hoge hoed blijkt toch bij het chello-accouont van mijn collega te liggen:-)
Dank allemaal voor het meedenken.
Dank voor de update! Fijn dat de oorzaak gevonden is! 🙂