Beantwoord

Mails verdwijnen direct

• 12 september 2018
  • 10 reacties
  • 372 keer bekeken

Zelfde probleem hier, bij kpn-mail van mijn vrouw. Mailaccount op Ipad gewijzigd van pop naar imap, maar geen resultaat. Inderdaad een bijzonder probleem, maar wat is de oplossing?!

admin: eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door louhac 21 september 2018, 12:12

Helaas, dat was niet de oorzaak. En dus ook niet de oplossing. Oorzaak blijft dus een mysterie. Oplossing lijkt te zijn gevonden in overstap naar een ander mailadres... Topic kan worden gesloten.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi Louhac. Van welk mail programma maak jij gebruik en weet je ook wat er gebeurt als je van de zogenaamde webmail gebruikt maakt? Is daar alles nog wel terug te vinden?
https://betawebmail.kpnmail.nl/
Outlook als onderdeel van Office Professional Plus 2016. Mails verschijnen even, maar zijn daarna direct verdwenen, tot vandaag ook in de 'normale' webmail.
Mail vanaf een gmail-account komt nu wel normaal aan en is te openen, mail vanaf een aantal andere accounts verschijnen en verdwijnen ook direct weer in Outlook. In (beta)webmail blijven ze wel staan, maar geven een foutmelding bij openen: "Er is een fout opgetreden; kan het bericht niet van de server laden". Na sluiten van de foutmelding is het bericht alsnog verdwenen....
Reputatie 7
Badge +17
Ik denk even hardop: Met hoeveel apparaten haal jij je mail op? Kan het zijn dat één van die apparaten misschien nog met POP werkt? POP heeft de neiging mail letterlijk van de server te plukken. Als alle clients via IMAP werken zou de mail, als er geen aparte instellingen zijn gedaan, gewoon op de server moeten blijven staan.
Mocht het allemaal anders in elkaar zitten of zie ik iets over het hoofd? Laat het mij weten!
Betreft mail van mijn vrouw. Voor zover ik weet haalt ze haar mail op met Ipad en laptop. Ipad heb ik gister gewijzigd van POP naar IMAP. Misschien op smartphone nog POP. Kan ik op dit moment niet checken. Wordt vervolgd...
Geen (privé)mailaccount op smartphone, dus nu alles via IMAP. Het raadsel wordt steeds groter...
Reputatie 7
Badge +17
Hoi louhac. Vreemde situatie, inderdaad. Kan het zijn dat ergens in de mailprogramma's toch nog een extra account staat? Ik weet uit ervaring dat zoiets vaak niet in een oogopslag duidelijk is. Loop voor de zekerheid ook nog even de instellingen van de email programma's na. Er zijn vinkjes die je kunt zetten waardoor mail ook van de server wordt gehaald wat bij IMAP dus niet hoeft.
Als het probleem blijft kun je dan een screenshot posten van de instellingen? -> IMAP instellingen en het mail account overzicht. (Uiteraard met de privegegevens onherkenbaar gemaakt ).
Mozilla Thunderbird gedownload en geïnstalleerd. Zelfde probleem. Screenshot instellingen:

Reputatie 7
Badge +27
Hoi louhac, sorry voor de late reactie. Ik neem het even over van Erwin. De instellingen zien er goed uit. Je geeft aan dat de mail ook verdwijnt uit de webmail. Dat is een teken dat er ergens een account/apparaat met POP3 is ingesteld die de mails download en verwijdert, wat Erwin eerder ook aangaf. Als dit altijd gebeurt gaat het waarschijnlijk om een mobiel apparaat (ipad/telefoon) omdat die altijd aan staan. Het verschil tussen de webmail en betawebmail is mogelijk dat de laatste niet direct de lijst update en niet doorheeft welke mail al is verwijderd.

Het lijkt me een goede test om de mobiele apparaten tijdelijk even uit te schakelen. Test dan of de mail nog steeds verdwijnt uit de webmail. Gebeurt dat niet, dan weet je welk apparaat de oorzaak is van de verdwijnende mails.
Reputatie 7
Badge +27
@louhac: Ik ben benieuwd, heeft dit nog geholpen om de oorzaak te achterhalen?
Helaas, dat was niet de oorzaak. En dus ook niet de oplossing. Oorzaak blijft dus een mysterie. Oplossing lijkt te zijn gevonden in overstap naar een ander mailadres... Topic kan worden gesloten.

Reageer