Beantwoord

Mailserver KPN niet te pingen

  • 2 August 2019
  • 6 reacties
  • 264 keer bekeken

Ik probeer KPN mail in te stellen in Windows mail. Helaas werkt dit niet.
Wat uiteindelijk is de bedoeling een ip-camera bij motion een bericht te laten sturen.

Uiteindelijk kan ik de mailserver ook niet pingen :
ping mail.kpnmail.nl of ping smtp.kpnmail.nl (zelfde ip adres).

De aardige dame van KPN heeft ook geen idee meer en mij getipt de vraag hier te plaatsen.

Zoals je begrijpt heeel veeel geprobeerd zonder oplossing...

Wie heeft nog een tip?
icon

Beste antwoord door RBxx 2 August 2019, 17:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Wwaarom zou je die moeten pingen? Wat wil je dr mee bereiken?
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @brameerkes Kijk eens op deze KPN service pagina:
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm
Daar vind je de instellingen voor veel e-mailprogramma's waaronder Windows mail.
Tevens staan daar de juiste server instellingen.

p.s. inderdaad, waarom zou je ze willen pingen, ze zijn echt wel in de lucht 😉
Ze negeren echter gewoon "ping" verzoeken, kost alleen maar tijd, ze hebben wel wat beters te doen.
Mij geleerd eerst te kijken of je überhaupt de server of pc kan bereiken met een ping.. als dat kan > kun je verder.. ping naar smtp.gmail.com werkt bijvoorbeeld wel..
mmm de juiste server instellingen zijn overal te vinden > zoals aangegeven KPN gebeld.. en die komen er ook niet meer uit.. Kan idd zijn dat ping request niet mogelijk is..

Blijft raar..
Reputatie 7
Badge +21
Maar heb je de aanwijzingen op die pagina al gevolgd? De server instellingen zijn juist en werken bij mij al jaren. Als het bij jou niet lukt, wat is dan de foutmelding die je krijgt?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Brameerkes, welkom hier.

Ik ben ook benieuwd wat er precies niet lukt. De serverinstellingen die RBxx hier heeft geplaatst zijn juist. Krijg je dan een foutmelding?