Beantwoord

Mailserver ON

• 2 september 2018
  • 6 reacties
  • 73 keer bekeken

Op 28 augustus heb ik sinds 16:35 uur geen enkele mail meer ontvangen vanuit de ON mail server.
Al mijn apparaten (3 x IPad, 3 x IPhone en 1x PC) geven aan dat zij géén verbinding meer kunnen maken.
Ik heb alle wachtwoorden etc. gecontroleerd maar het probleem lijkt toch in de mailserver te liggen.
Wat kunnen we hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Erwin_ 5 september 2018, 08:39

Ik vermoed dat het allemaal wel goed is gegaan. Wat ik nu kan zien is dat jouw @on.nl e-mail adres onder een @kpnmail adres is gezet. Ik hoop dat de monteur een account in jouw mail programma heeft gezet met die laatste gegevens ( dus als inlog account het @kpnmail.nl adres ). Aangezien jouw on.nl hiernaar verwijst komt alles daar dus gewoon op binnen en kan jij op de oude voet verder.
Als dit ook echt gebeurd is zou je dus het on.nl account in je mailprogramma kunnen verwijderen.
We kunnen het vrij eenvoudig testen: Ontvang jij nog wel e-mailtjes? Die dus geadresseerd zijn aan je @on.nl adres? Als dat zo is kun je bij account instellingen het account met de instellingen voor je oude provider verwijderen.
Mocht je hier toch nog twijfel of meer vragen over hebben, stel ze gerust!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi wpopp. Ben jij onlangs naar ons gemigreerd? Is er ook een monteur geweest? Als het goed is worden dan namelijk je oude e-mail adres naar het KPN platform verplaatst en kan je op die manier je mail blijven gebruiken. Alle info is welkom
Zou je je profiel kunnen aanvullen met privégegevens en mij een seintje geven?
Dag Erwin,
Ik heb mijn profiel uitgebreid.
Inderdaad ben ik onlangs gemigreerd. Ook is hiervoor een monteur geweest. Het was een beste man, maar ik had er niet zoveel vertrouwen in.
Toen hij wegging functioneerde wel alles. Ook mijn oude mail van ON.
In mijn mailprogramma van Windows 10 heb ik (naast KPN) ook nog mijn "oude" mail accounts van ON staan.
Hiermee ontstaat nu het probleem dat ik telkens de Windows melding krijg: "Uw ON account instellingen zijn verouderd"
Kan het zo zijn dat dit oude mail account van ON niet meer actief is?
Reputatie 7
Badge +17
Ik vermoed dat het allemaal wel goed is gegaan. Wat ik nu kan zien is dat jouw @on.nl e-mail adres onder een @kpnmail adres is gezet. Ik hoop dat de monteur een account in jouw mail programma heeft gezet met die laatste gegevens ( dus als inlog account het @kpnmail.nl adres ). Aangezien jouw on.nl hiernaar verwijst komt alles daar dus gewoon op binnen en kan jij op de oude voet verder.
Als dit ook echt gebeurd is zou je dus het on.nl account in je mailprogramma kunnen verwijderen.
We kunnen het vrij eenvoudig testen: Ontvang jij nog wel e-mailtjes? Die dus geadresseerd zijn aan je @on.nl adres? Als dat zo is kun je bij account instellingen het account met de instellingen voor je oude provider verwijderen.
Mocht je hier toch nog twijfel of meer vragen over hebben, stel ze gerust!
Reputatie 7
Badge +17
Voor mijn beeldvorming: Heb jij één of meerdere @on.nl e-mail adressen waar jij mee werkt? Want voor zover ik nu kan beoordelen is er één overgezet naar KPN.
Ik krijg alle mail die gericht is aan @on.nl gewoon binnen op KPN webmail. Voor zover is er niets aan de hand. Ik zal het ON account maar uit mijn mailprogramma verwijderen. Het is wel niet wat er beloofd is maar dan ben ik ervan af.
Ik heb meerdere @on.nl e-mail adressen waar ik mee werk.
Reputatie 7
Badge +17
Dat is dan de beste oplossing. Je @on.nl zijn nu bij KPN ondergebracht en zullen dus altijd in dat nieuwe account binnenkomen. Excuus dat er niet helder over is gecommuniceerd. Gelukkig lijkt het wel te werken en hoef je geen mail te missen.

Reageer